معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:

فن‌بازارها در حیطه تجاری سازی اثربخش باشند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۴:۲۴:۴۹
کد خبر: ۹۰۸۴۱۱
فن‌بازارها  در حیطه تجاری سازی اثربخش باشند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: توسعه فن بازارها رونق فعالیت واحدهای فناور را به دنبال دارد و باید موانع در این حوزه از میان برداشته شود.

به گزارش برنا از اراک ، سعید فرخی  در نشست فن بازار استان مرکزی، افزود: تسهیلاتی برای فعالان بخش فن بازار در نظر گرفته شده که اعطای آن منوط به معامله و مبادله محصول است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در بخش‌های بازاریابی، انتقال فناوری، خرید و تجاری کردن محصول و سرمایه‌گذاری به فعالان حوزه فن بازار واگذار می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سرعت‌بخشی فرآیند مبادله فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان این حوزه از اهداف راه‌اندازی فن ‌بازار است.

فرخی افزود: فن‌بازارها باید در حیطه تجاری سازی اثربخش باشند و در رفع موانع تولید بتوانند نقش عمده را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: فن ‌بازار سیستم جامع انتقال فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری است که به‌صورت نظام‌مند فرآیند انتقال فناوری را تسهیل می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تقاضا در حوزه فن بازار به‌روز است و تغییرات آن باید زمینه برای عرضه محصول متناسب با بازار مهیا کند.

فرخی افزود: صاحبان صنایع، کشاوری و خدمات باید از ظرفیت فن‌بازار استان آگاه شوند و برنامه هدفمندی را در این حیطه ارایه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۲۵۰ فقره نیاز فناور توسط صنعت، معدن و تجارت استان استخراج و به دانشگاه‌های استان اعلام شده است تا در بازه زمانی مشخص در این موضوعات راهبرد ارایه کنند.

«مصطفی آمره‌ای» افزود: ۵۱ کاربر، ۶ شرکت با ۱۲ محصول در سال جاری به فن‌بازار استان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: نیاز فناورانه به‌علت شرایط تحریم اقتصادی بالا است و استان مرکزی باید به‌عنوانقطب صنعتی در این راستا بیشتر از ظرفیت خود استفاده کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز