معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی:

روستاها کانون مولد جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۳:۴۶:۳۰
کد خبر: ۹۰۸۴۲۹
روستاها کانون مولد جامعه هستند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اجرای طرح‌های هادی گام بلند دولت تدبیر و امید در توزیع عادلانه منابع در مناطق روستایی و حرکت در راستای توسعه متوازن کشور است.

به گزارش برنا از اراک ، مهدی زندیه‌وکیلی در آیین بهره‌برداری از طرح هادی روستای مزرعه‌کیشان از توابع بخش زالیان شهرستان شازند، افزود: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستایی  علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و حتی ایجاد زمینه مهاجرت معکوس به روستاها اولویت کاری دولت تدبیر و امید است که در ۶ سال اخیر در این خصوص موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: روستاها کانون مولد جامعه هستند و مسئولان باید با شناخت ظرفیت‌های روستایی، راهبردهای موثری داشته باشند تا بسترهای درآمدزا و جذابیت لازم برای حضور جمعیت در روستاها ایجاد شود.

زندیه‌وکیلی اظهار داشت: استان مرکزی در بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیلاب بهاره امسال در مناطق روستایی در کشور پیشتاز بوده و بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی با پیشرفت‌های فیزیکی بالا در حال تکمیل است.

وی ضافه کرد: اداره کل بنیاد مسکن امام خمینی(ره) استان مرکزی اعتبارات چشمگیری در زمینه نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی جذب کرده و انتظار می رود روستائیان با استفاده از این امکان ویژه نسبت به نوسازی منازل خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه کمترین خسارت‌ جانی و مالی برجا بماند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز