زائران کربلا واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۴:۰۰:۴۳
کد خبر: ۹۰۸۸۴۶
زائران کربلا واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد دچار بیمارهای حاد قلبی و تنفسی، کودکان، کهن‌سالان و دیگر گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر استان که قصد شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی را دارند، قبل از خروج از مرز، واکسن آنفلوآنزا را با رعایت زنجیره سرما از داروخانه‌های مجاز تهیه و تزریق کنند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محسن جلیل، اظهار داشت: این روزها از سراسر کهگیلویه و بویراحمد موج خروشان مردم عاشق و دوستدار اهل بیت (ع) برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین عازم هستند.

وی افزود: با توجه به شمار بالای شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم و مسیر طولانی پیاده‌روی، باید شرکت کنندگان در این راهپیمایی به ویژه بیماران با سابقه ناراحتی های قلبی، تنفسی، پوستی، فشار خون، چربی، دیابت و سایر موارد نسبت به  سلامت خود توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند بدون ایجاد ناراحتی برای خود و اطرافیان، از برکات معنوی این سفر بهره مند شوند.

جلیل به بیماران قلبی و کسانی که سابقه ناراحتی قلبی داشته اند، توصیه کرد که از پیاده روی اجتناب کنند، این افراد در صورت شرکت در پیاده روی اربعین باید تمام داروهای خود را به همراه داشته و در صورت درد قفسه سینه، در اسرع وقت به نیروهای اورژانس اطلاع دهند.

وی عنوان کرد: داشتن داروهایی همچون داروهای زیرزبانی برای بیماران قلبی بسیار حائز اهمیت است و نباید نسبت به این مساله سهل انگاری شود.

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به بیماران دیابتی و فشار خونی توصیه کرد که پیش از عزیمت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، به پزشک خود مراجعه کرده و با اجازه پزشک خود در این سفر حضور یابند.

وی رعایت بهداشت فردی را یکی از نکات مهم در پیاده ‌روی اربعین دانست و افزود: شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون جهت جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری های تنفسی همچون آنفلوآنزا الزامی است و تا حد امکان باید از روبوسی و دست دادن پرهیز شود.

جلیل با اشاره به شرایط خاص بیماران دیابتی، ابراز داشت: بیماران دیابتی باید در صورت ایجاد هرگونه زخم در پاهایشان، به مراکز بهداشتی در طول مسیر مراجعه کنند تا دچار زخم دیابتی نشوند و این بیماران باید به طور مرتب پاهای خود را شست و شو دهند.

تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر زائر اربعین حسینی در استان ثبت نام کرده اند که نسبت به سال قبل بیش از ۱۴۰ درصد افزایش دارد.

نظر شما