امروز رخ داد؛

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ در شهر نیم‌ور محلات گشایش یافت

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۴:۵۳:۱۰
کد خبر: ۹۰۹۰۶۸
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ  در شهر نیم‌ور محلات گشایش یافت
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نما با حضور رئیس انجمن سنگ ایران، رئیس کمیسیون صنایع معدنی اتاق بازرگانی، رئیس خانه معدن ایران و جمعی از مسئولان استان مرکزی در شهر نیم‌ور محلات گشایش یافت.

به گزارش برنا از اراک ،  نمایشگاه بین‌المللی سنگ تزئینی ایران در فضایی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع شامل ۲۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و ۷۰ هزار مترمربع فضای باز برپا شده است.

در ۴۵۰ غرفه این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه سنگ تزئینی و نما، فرآوری سنگ‌های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین‌آلات استخراج معدنی، قطعات و لوازم سنگ‌بری، معدن و ماشین‌آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته سنگ به نمایش درآمده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در حاشیه این رخداد اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این دوره نمایشگاه سنگ حضور دارند.

«بهنام نیکفر» افزود: در فضای باز این نمایشگاه ۲۰۰ معدن از ۱۳ استان کشور ۲۰ هزار تن سنگ کوپ را  به نمایش گذاشتند و بزرگترین سالن سنگ کوپ کشور در این نمایشگاه دایر شده است.

 مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران ادامه داد: داشتن فضایی مناسب برای نمایش سنگ کوپ معادن از مهمترین ویژگی‌های نمایشگاه سنگ نیم‌ور محلات است.

نیکفر افزود: اغلب غرفه‌های حاضر در نمایشگاه مربوط به واحدهای تولیدی استان مرکزی است و بقیه مربوط به دیگر استان‌های کشور یا نمایندگی‌های شرکت های خارجی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران اضافه کرد: رایزن‌های بازرگانی و تجار ایرانی از کشورهای آفریفای جنوبی، الجزایر، ترکمنستان، روسیه، افغانستان و ویتنام و مسئولان نمایشگاهی معتبر خارجی از کشورهای هند، ترکیه، ایتالیا و چین و حضور مجلات و روزنامه‌های بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

نیکفر تصریح کرد: برگزاری دومین میز سنگ کشور با حضور نخبگان معدنی و مدرسان صنایع سنگ با هدف توسعه صادرات در سومین روز برپایی نمایشگاه و برپایی سمینارهای تخصصی و آموزشی با حضور صاحب‌نظران مطرح از دیگر برنامه‌های دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ است.

وی افزود: مهمترین اولویت در این نمایشگاه تلاش برای افزایش صادرات سنگ ایران است اگرچه عملکرد صنعت سنگ ایران در حوزه تولید و فرآوری قابل دفاع است اما، در زمینه صادرات عملکرد ضعیفی وجود دارد باید جبران شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز