استاندار کردستان:

ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق در سفر رئیس جمهور به کردستان اجرایی شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۹:۰۱:۴۴
کد خبر: ۹۰۹۹۵۰
استاندار کردستان گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کردستان عراق کە مورد تایید وزارت صمت نیز هست در سفر ریاست محترم جمهوری جنبە اجرایی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در سی و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سرکنسول ایران در سلیمانیه برگزار شد، اظهار داشت: برای ما هموارە مرز در حوزە مبادلات تجاری از اهمیت خاصی برخوردار بودە و با همە توان برای رفع مشکلات آن تلاش کردەایم.

وی حل برخی موانع و مشکلات در مرز سیرانبند بانە برای تسهیل رفت و آمد تجار و بازرگانان را خواستار شد و افزود: بسیاری از تجار شهرستان بانه با استان سلیمانیه مراوده اقتصادی و تجاری دارند و بر همین مبنا باید مسئولان برای رسمی شدن آن و تردد مسافر از آن مرز با دولت مرکزی و حکومت اقلیم اقدام اساسی انجام دهند.

استاندار کردستان همچنین اعمال تعرفه های سنگین از جانب حکومت اقلیم کردستان عراق بر تولیدات برخی محصولات کشاورزی استان را مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: کشاورزان کردستانی بە امید صادرات محصولات زیادی کشت کردند کە متاسفانە بە دلیل اعمال تعرفە سنگین از صادرات آن بازماندند.

وی یادآور شد: طبق برخی گزارشات تعرفە های تجاری اعمال شدە در مرزهای استان توسط اقلیم بسیار متفاوت از مرزهای ترکیە است و می طلبد در این خصوص مذاکرات سازندەای انجام شود.

استاندار کردستان بیان کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کردستان عراق کە مورد تایید وزارت صمت نیز هست در سفر ریاست محترم جمهوری جنبە اجرایی پیدا کند.

مرادنیا در ادامە سخنان خود یکی از موضوعات و مفاد تفاهمنامە با اقلیم کردستان عراق را تلاش برای اتصال راە آهن همدان - سنندج بە اقلیم کردستان ذکر کرد و گفت: رئیس جمهور عراق نیز از این مسئلە استقبال کردند و قرار شد آنها فاینانس طرح را تامین کنند و برای اجرایی شدن این موضوع نیازمند همت جدی دولت هستیم.

وی اظهارداشت: ایجاد این خط راە آهن می تواند بە گستردە گی و پایداری روابط اقتصادی ایران وکشور عراق کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز