معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

توانمندسازی بانوان در دستور کار مسئولان است

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۹:۴۷:۰۴
کد خبر: ۹۱۱۴۱۰
توانمندسازی بانوان در دستور کار مسئولان است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: توانمندسازی بانوان با هدف استقلال مالی این اقشار در دستور کار مسئولان است.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی در سفر به ساوه و بازدید از کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان این شهرستان، گفت: از جمله این فعالیت‌های این مرکز ارائه آموزش های لازم توسط مربیان برای زنان سرپرست خانوار و همچنین سایر متقاضیان است. 

وی با اشاره به برگزاری کلاس های توانمندسازی بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی، قرار شد برای فراگیران  از محل تسهیلات این صندوق، تسهیلاتی اعطا شود. 
اکرمی گفت: بانوان از طریق فرمانداری معرفی خواهند شد تا  از این تسهیلات استفاده کنند و در گام نخست قرار شد ۴۰ نفر از بانوان آموزش دیده، به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند.
 معاون استاندار مرکزی افزود: در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای نیز مقرر شد با همکاری استان علاوه بر اعطای تسهیلات به بانوان فعال، آموزش های مورد نیاز شهرستان ساوه نیز احصا شود و ضمن تامین مربی، تجهیزات لازم نیز در اختیار آنها قرار گیرد.
وی با اشاره به بازدید از بازارچه کارآفرینی ویژه بانوان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه در شهرک فجر، اظهار داشت: اقدام ارزنده ای از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در جریان است که با ارائه آموزش به بانوان، فضایی را به صورت رایگان برای فعالیت اقتصادی آنان اختصاص می دهد که باعث استقلال مالی شمار زیادی از بانوان تحت پوشش این نهاد حمایتی می شود.
اکرمی گفت: باید با ارائه آموزش های لازم و ارائه تسهیلات، زمینه خوداشتغالی بانوان در استان مرکزی را فراهم نماییم.

 

نظر شما