فرمانده انتظامی استان مرکزی؛

اعضای باند کلاهبردار در اراک دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۹:۲۸:۲۵
کد خبر: ۹۱۱۴۱۵
اعضای باند کلاهبردار  در اراک دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس آگاهی این استان با اقدام‌های اطلاعاتی شبانه‌روزی، اعضای باند کلاهبرداری که در استان‌های مختلف کشور ۱۰۷ فقره کلاهبرداری کرده بودند را شناسایی کرد.

به گزارش برنا از اراک ، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران افزود:  این افراد با ادعای دروغین برنده شدن افراد در برنامه‌های رادیویی و جوایز اپراتورهای همراه از ۱۰۷ نفر در شهرهای مختلف کشور به مبلغ ۵۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.

وی بیان کرد: پس از اعلام گزارش‌هایی از چند مورد کلاهبرداری کارت به کارت از طریق تماس‌های تلفنی و فریب شهروندان، ‌ بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت و  پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان کرد: بر اساس اظهارنظر مالباختگان،  افرادی ناشناس با آنها تماس و ادعا می‌کردند در قرعه کشی اپراتورهای همراه و برنامه‌های رادیویی برنده شده اند و مخاطبان خود را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک‌ترین خودپرداز راهنمایی و با شگردی خاص از حساب آنان پول برداشت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی  اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و مشخص شد آنان با نام‌های مستعار فعالیت داشتند و هم‌اکنون ۲ نفر از این افراد در یکی از زندان‌های کشور  در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و بسیاری از کلاهبرداری‌ها توسط این افراد و با همکاری دیگر هم‌دستانشان در خارج از زندان صورت می گرفته است.

سرهنگ مفخمی شهرستانی اظهار داشت: با آغاز بازجویی‌های پلیس آگاهی استان مرکزی از ۲ متهم زندانی و در ادامه تحقیقات پلیس، یکی دیگر از اعضای این باند که تحت تعقیب پلیس در چهار استان دیگر کشور بود، در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر و از مخفیگاه این فرد تعداد زیادی از کارت‌های بانکی که برای انجام کلاهبرداریها مورد استفاده قرار می‌گرفت، کشف شد.

وی گفت: در بازجویی‌های انجام‌شده از فرد دستگیرشده، مشخص شد  این فرد به همراه یکی دیگر از اعضای باند برای ۲ متهم اصلی پرونده که در زندان به سر می‌برند، پولشویی کرده و مبالغ کلاهبرداری شده از شهروندان را نقد می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس، متهم دیگر پرونده نیز در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر و تحت بازجویی‌های تخصصی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مفخمی شهرستانی عنوان کرد: اعضای این باند به همراه  پرونده‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی تاکید کرد:  برای دریافت جایزه به‌هیچ‌ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز و اعلام رمز و سایر اطلاعات کارت نیست  و مردم  در صورت برخورد با چنین تماس‌های مشکوک، مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز