رعایت اصل بی‌طرفی سرلوحه کار عوامل اجرایی انتخابات باشد

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۱۱۴۸۶
رعایت اصل بی‌طرفی سرلوحه کار عوامل اجرایی انتخابات باشد
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: رعایت اصل بی‌طرفی توسط عوامل اجرایی انتخابات یازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین اصول است که باید سرلوحه برنامه‌های آنان باشد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مجید خورشیدی، در نشست ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به نظارت دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد عوامل اجرایی افزود:  فرمانداران باید آموزش عوامل اجرایی انتخابات را جدی بگیرند، قانون باید مورد توجه همه عوامل برگزاری باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر عوامل اجرایی، مردم، نمایندگان فرمانداران در انتخابات، بخشداران و معاونان سیاسی فرمانداری‌ها هم باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

خورشیدی بیان کرد: کمیته اطلاع رسانی و آموزش ستاد انتخابات، ارائه آموزش‌های مورد نیاز به قشرهای مختلف مردم را در دستور کار قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بایدها و نبایدهای حقوقی انتخابات توسط کمیته بازرسی ستاد تهیه شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات موجود در بحث انتخابات مربوط به فیبرنوری در فرمانداری‌هاست که کمیته فناوری اطلاعات باید نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام لازم را انجام دهد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: فرمانداران، تجهیزات و امکانات مورد نیاز انتخابات را از محل اعتبار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تامین کنند.

عباس برزگرزاده اضافه کرد: اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات باید کارت هوشمند ملی داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوع‌های مهم در انتخابات پیش‌رو استفاده از کارت هوشمند ملی است و با توجه به اینکه همچنان عده‌ای از شهروندان هنوز برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکردند باید در این ارتباط هرچه سریعتر اقدام کنند.

برزگرزاده بیان کرد: موضوع زمینه‌سازی برای حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات باید توسط رسانه‌ها با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: موضوع آموزش قانون انتخابات در دستور کار ستاد انتخابات استان بوشهر قرار دارد و برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی انتخابات در استان برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما