معاون وزیر کشور تاکید کرد:

برنامه ریزی وزارت کشور برای افزایش مشارکت در انتخابات

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۵۵:۵۳
کد خبر: ۹۱۱۶۱۱
برنامه ریزی وزارت کشور برای افزایش مشارکت در انتخابات
معاون وزیر کشور: مشارکت، سلامت ، رقابت و امنیت از محورهای راهبردی و اساسی مسئولان برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال است.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ جمال عرف در نشست گروهها ، معتمدین ، فعالان سیاسی و اجتماعی و نهادهای مدنی استان سمنان گفت: مشارکت در انتخابات پیش رو معنی و مفهوم بین المللی به خود گرفته است.
وی افزود : وزرات کشور با تحلیل 2 دوره کم مشارکت و 2 دوره با مشارکت بالای اداور ده گانه انتخابات مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال رفع موانع مشارکت و حضور همه علائق و سلائق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در این دوره بر مبنای قانون است.
عرف گفت :  ماهیت انتخابات مجلس شورای اسلامی به علت ویژگی های محلی و منطقه ای دارای یک پایه رای متناسب است ولی تلاش ما بر این است تا این پایه با حضور با نشاط و مشارکت حداکثری ارتقاء داشته باشد.
معاون وزیر کشور همچنین از فعالیت 116 حزب با مجوز و طبقه بندی و جهت گیری سیاسی و طیف های مختلف در کشور خبر داد و تاکید کرد : تغییر رویکرد انتخاب از روش های سلبی و ارائه آرا بر اساس برنامه محوری افراد و حذف حب و بغض ها در مشارکت، دیدگاهی است که فقط با انتخابات توام با مشارکت فعال احزاب و تشکل های مختلف محقق می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور ، حرکت بزرگ راهپیمایی عظیم اربعین را نشانه قدرت نرم اسلام و ظرفیتی ویژه ای از عنایات امام حسین (ع) عنوان کرد که باید به درستی از آن بهره فرهنگی برد.
استاندار سمنان نیز در این نشست به دستاوردهای یک سال اخیر این استان در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید در واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت : استان سمنان با جذب 90 درصد از اعتبارات هزار و 100 میلیارد تومانی رتبه اول کشور از نظر ارجاع پرونده و تشکیل جلسات ، ارزیابی و نظارت بر هزینه کرد تسهیلات و رتبه دوم کشور را در بخش میزان پرداخت ها کسب کرد.
علیرضا آشناگر تولید ناخالص داخلی استان را 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : علاوه بر تولیدات صنعتی و معدنی در بخش کشاورزی نظیر تولید پسته سهم زیادی در درآمد زایی استان دارد.
وی سمنان را از استان های پرتردد جاده ای و ریلی کشور عنوان کرد و گفت : ثبت 19 میلیون تردد و عبور سالانه 25 میلیون زائر ظرفیت مطلوبی برای تولید درآمد از گردشگری با توجه به تنوع اقلیم و جاذبه های تاریخی و فرهنگی 8 شهرستان استان ایجاد کرده است.
استاندار سمنان ارتباط کاربردی صنعت و دانشگاه را از روش های کارآمد رفع مشکلات تولید برشمرد و گفت : اتاق حل مسئله با مشارکت دانشگاهیان، مدیران صنعتی و مسئولان در این استان برای تقویت تولیدات دانش بنیان شکل گرفته است.
آشناگر ، وزیر ارتباطات را وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان سمنان معرفی کرد و گفت : به زودی برای کمک به اشتغال جوانان تحصیل کرده 2 طرح مجتمع آی سی تی و مرکز کسب و کارهای نوین با حضور وی در استان آغاز بکار خواهد کرد.
در این نشست 12 نفر از نمایندگان، تشکل های سیاسی و فرهنگی، ایثارگران، بانوان، جوانان، دانشگاهیان، صاحبان صنایع، گروهای فرهنگی و اجتماعی، در 20 محور به بیان دیدگاهها، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز