راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی بین‌المللی گردشگری در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۱:۰۹:۵۹
کد خبر: ۹۱۲۰۰۸
راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی بین‌المللی گردشگری در چهارمحال و بختیاری
رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال وبختیاری از دایر شدن مرکز علمی کاربردی بین المللی گردشگری در استان با همکاری سرمایه‌گذار مالزیایی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرید براتی در سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در جمع خبرنگاران استان افزود: این مرکز نماینده" ایرکن " در خاورمیانه است که امکان جذب دانشجو از خارج و همچنین گذراندن دوره کاروزی دانشجویان رشته گردشگری و هتلداری در خارج را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند.

وی، با تاکید بر اینکه اولویت استان رونق صنعت گردشگری است اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز رشته‌های هتل‌داری، آشپزی و گردشگری در استان ارائه می شود تازمینه توسعه گردشگری و همچنین توسعه صنعت هتلداری در استان رونق داده شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال وبختیاری افزود: در این رشته هم‌اکنون ۶ دانشجو پذیرش شده است.

براتی، با اشاره به اینکه تاکنون ۴ مرکز (خصوصی و دولتی) علمی‌ کاربردی تا پایان شهریورماه امسال از جمله مرکز استانداری، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و جهاد کشاورزی تعطیل شد، افزود: مدرسان دانشگاه علمی کابردی نیز در استان و کشور تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار داشت: براساس طرح تعیین تکلیف مدرسان دانشگاه علمی کابردی استان ۵۰ درصد مدرسان قبلی از گردونه فعالیت خارج می‌شوند.

به گفته وی، براساس فراخوان سال‌ گذشته، در جذب مدرسان جدید ۴۴ مدرس به مدرسان اضافه شد که ۱۵ نفر از این تعداد مدرسان خبره هستند.

براتی اظهار داشت: برای نخستین بار در دانشگاه علمی کابردی استان رتبه‌بندی مدرسان اجرا شد و امسال نیز فراخوان جذب مدرس در استان اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی هیات علمی رسمی ندارد، ادامه داد: آموزش در این دانشگاه بر عهده مدرسان حق التدریسی است.

وی اظهار داشت: امسال به منظور توسعه رشته‌های جدید در دانشگاه علمی کاربردی رشته تربیت مربی نمایش کودک و رشته موسیقی سنتی و کاردانی نساجی در استان تدوین و مراحل قانونی آن ایجاد شده است.

براتی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کابردی یکی از سیاست‌های این دانشگاه افزود: نخستین کمپ کارآفرینی استان از ۱۸ تا ۲۲ آبانماه در دانشگاه علمی کاربردی استان فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: این کمپ در راستای جنبش راه اندازی شرکت‌های دانشجویی فعال خواهد شد تا بتوان با راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دانشجویی از طریق ایده‌های کسب و کار زمینه جذب تسهیلات برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

براتی افزود: هم‌اکنون ۸۱۱ دانشجو بیکار در این دانشگاه شناسایی شده است که در راستای کارآفرینی از این دانشجویان حمایت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی  کاربردی استان چهارمحال وبختیاری در ادامه افزود: امسال ۸۲۹ دانشجو در رشته‌های جدید در ۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان پذیرش شدند که از این تعداد ۴۲۷ در مقطع کاردانی و ۴۰۲ نفر در مقطع کارشناسی هستند.

نظر شما