۲۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی مطبوعات یزد ارسال شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۴:۴۹
کد خبر: ۹۱۲۰۸۴
۲۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی مطبوعات یزد ارسال شد
رئیس خانه مطبوعات یزد از ارسال ۲۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی مطبوعات یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرزاد فیضی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات در سال گذشته در یزد اظهار داشت: امسال برای ایجاد رقابت بیشتر میان رسانه های استان یزد، جشنواره مطبوعات به صورت داخلی و برای تمام اصحاب رسانه استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تولید محتوای بهتر و کیفی‌تر توسط رسانه های استان برگزار شده است، افزود: با توجه به نیاز فضای رسانه های امروز، نیاز به آشنایی با اخلاق رسانه به شدت احساس می شود، بخش جایزه فصل به تولیدات حوزه اخلاق رسانه اختصاص یافته است.

فیضی عنوان کرد: زمان در نظر گرفته شده برای تولید محتوا از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۳۰ شهریور و مهلت ارسال اثر از طریق سامانه جشنواره های وزارت ارشاد، ۳۱ شهریورماه بوده که در این مدت ۲۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

تایید ۲۱۳ اثر برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره

رئیس خانه مطبوعات یزد یادآور شد: از میان آثار ارسالی ۲۱۳ اثر برای بخش مسابقه مورد تایید قرار گرفت که از این تعداد، ۱۵۴ اثر شامل ۶۵ گزارش، ۳۶ مقاله و یادداشت، ۳۲ مصاحبه و ۲۱ عکس توسط ۵۵ شرکت کننده برای بخش اصلی جشنواره ارسال شده است.

فیضی ادامه داد: در این بخش ۳۶ شرکت کننده در بخش گزارش، ۲۴ شرکت کننده در بخش مقاله و یادداشت، ۲۱ شرکت کننده در بخش مصاحبه و هشت شرکت کننده نیز در بخش عکس اقدام به ارسال آثار خود کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه نیز ۱۲ اثر توسط هشت شرکت کننده برای موضوع نماز در آیینه رسانه ها و ۲۸ اثر توسط ۲۰ شرکت کننده برای موضوع رونق تولید ارسال شده است.

فیضی عنوان کرد: در بخش جایزه فصل با موضوع اخلاق رسانه نیز ۱۹ اثر توسط ۱۷ شرکت کننده ارسال شده است.

حذف برخی بخش‌ها از جشنواره به دلیل محدودیت منابع مالی

رئیس خانه مطبوعات یزد با اشاره به حذف برخی بخش ها نظیر طنز، صفحه آرایی و ... بیان کرد: جشنواره فصلی به تازگی کار خود را آغاز کرده به همین دلیل منابع مالی محدودی دارد بر این اساس ناچار به حذف برخی از بخش ها از این جشنواره شدیم.

وی در مورد داوران جشنواره نیز گفت: تلاش ما استفاده از نظر داوران استانی و ملی در کنار یکدیگر است زیرا در این جشنواره رقابت به شدت فشرده است ضمن اینکه تلاش ما انتخاب داورانی است که در حوزه رسانه های برخط نیز صاحب نظر باشند.

فیضی با بیان اینکه اسامی داوران تا پایان هفته جاری اعلام می شود، افزود: مراسم اختتامیه نیز به احتمال زیاد در نیمه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

 

نظر شما