۱۷۴ عملیات امداد و نجات هلال احمر استان یزد در تابستان جاری/ امدادرسانی به ۵۳۸ نفر حادثه‌دیده در طرح امداد و نجات تابستانه هلال‌احمر استان یزد

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۴:۲۰
کد خبر: ۹۱۲۰۸۹
۱۷۴ عملیات امداد و نجات هلال احمر استان یزد در تابستان جاری/ امدادرسانی به ۵۳۸ نفر حادثه‌دیده در طرح امداد و نجات تابستانه هلال‌احمر استان یزد
دکتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، وی عنوان کرد : عملیات امداد و نجات در تابستان جاری شامل: 56  عملیات جاده ای، 80 خدمات حضوری و 21 عملیات مناسبتی، 1 عملیات زلزله ، 6 مورد امداد و نجات کوهستان، 6 مورد عملیات شهری و 4 مورد امداد صنعتی و کارگاهی بوده است.

حرازی زاده افزود: طی این عملیات 538 نفر دچار حادثه شدند که 276 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 134 نفر در خدمات حضوری و 100 نفر در خدمات مناسبتی، 11 نفر در عملیات شهری، 12 نفر در عملیات کوهستان و 5 نفر در امداد صنعتی و کارگاهی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: به دنبال این عملیات 64 نفر نجات یافتند که 8 نفر آن‌ها به صورت سرپایی و 56 نفر  به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

وی گفت: در میان نجات یافتگان 27 نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، 9 نفر در خدمات حضوری و 25 نفر در خدمات مناسبتی و 2 نفر در امداد صنعتی و کارگاهی و 1 نفر در عملیات کوهستان بودند.

خدمات رسانی 195 تیم به حادثه دیدگان جاده ای

حرازی زاده افزود: 692 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 195  تیم به همراه 92 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 10 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 15 دقیقه و 9 ثانیه و همچنین مدت زمان( آغاز تا پایان عملیات) را یک ساعت و 41 دقیقه و 16 ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده مربوط به طرح امداد و نجات تابستانه  از تاریخ 1  تیرماه  98 لغایت 31  شهریور  ماه 98 می باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز