بر اساس آمار وزارت کشور انگلیس؛

جرائم ناشی از نفرت از مهاجران و اقلیت های مذهبی رو به افزایش است

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۲۲:۰۴:۰۶
کد خبر: ۹۱۲۳۷۲
جرائم ناشی از نفرت از مهاجران و اقلیت های مذهبی رو به افزایش است
تازه‌ ترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد که آمار جرائم ناشی از تنفر علیه مهاجران و اقلیت‌ های مذهبی از جمله مسلمانان در انگلیس و ولز بطور میانگین ۱۰ درصد در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) افزایش داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طبق آمار وزارت کشور انگلیس بیش از نیمی از جرائم تنفر (۵۴ درصد) که توسط پلیس ثبت شده منجر به تخلفات عمومی و یک سوم دیگر (۳۶ درصد) به خشونت منجر شده است. همین طور خسارت‌های جنایی و آتش‌سوزی، پنج درصد از آمار جرائم ناشی از نفرت را تشکیل می دهد.

براساس آمار منتشر شده بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۳۷۹ فقره جرم در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده که این میزان در قیاس با جرائم ۶ سال قبل دو برابر شده است. با این حال بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که جرائم ناشی از نفرت نژادی و قومی همچنان در صدر فهرست آمار قرار دارد.

وزارت کشور انگلیس افزایش آمار جرائم را به بهبود نحوه ثبت گزارش توسط پلیس نسبت داده است. با این حال کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث افزایش فضای تنفر و ارتکاب جرم شده است.

بیشتر آمارهای منتشر شده پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، از تشدید فضای بیگانه‌هراسی و خیزش جریانات دست راستی حکایت دارد. چنانچه پلیس انگلیس سه هفته پس از برگزاری همه پرسی برگزیت گزارش داد که جرائم ناشی از تنفر در سراسر این کشور ۴۲ درصد افزایش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز