با رای قطعی شعبه ۱۰۶ دادگاه جزایی؛

شهرداری سنندج در حادثه تصادف تانکر با اتوبوس در سنندج تبرئه شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۰:۰۹:۰۰
کد خبر: ۹۱۲۴۹۸
شهرداری سنندج در حادثه تصادف تانکر با اتوبوس در سنندج تبرئه شد
مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج از تبرئه شدن شهرداری در حادثه تصادف اتوبوس با تانکر حامل مواد سوختی در بلوار دکتر حسینی سنندج خبر داد و گفت: با پیگیری های مستمر اداره حقوقی این شهرداری و با مدیریت وکیل پرونده قرار منع تعقیب و رفع قصور شهرداری در شعبه 106 دادگاه جزایی بصورت قطعی صادر شد

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امیر عمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: شهراری سنندج در پرونده حادثه تصادف اتوبوس با تانکر حامل مواد سوختی رفع اتهام شد.

مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج اظهار داشت: نبود کنار گذر و کمربندی برای تردد خودرو های ترانزیتی و تانکرهای حامل مواد سوختی در سنندج باعث شده که این خودرو ها از بلوار دکتر حسینی تردد کنند.

او افزود: بلوار دکتر حسینی بلواری است با کارکرد شهری و عبور کامیون ها و تانکر های حامل مواد سوختی در این بلوار بسیار خطرناک و بارها  شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر بودیم.

عمیدی گفت: در بیستم تیرماه سال گذشته یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی برخورد می کند و باعث آتش سوزی می شود.

عمیدی عنوان کرد: متاسفانه در این حادثه 11 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر مصدوم و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج عنوان کرد: در  نظریه کارشناسی و کروکی اولیه شهرداری سنندج به دو دلیل عدم اصلاح هندسی معبر و شیب تند و غیر استاندارد بلوار دکتر حسینی 25 درصد مقصر شناخته شده بود.

او افزود: پس از این حادثه و با  اعلام نظریه کارشناسان شیب بلوار دکتر حسینی را کمتر از 8 درصد اعلام کردند ودر این خصوص شهرداری استاندارد لازم در خصوص احداث بلوار دکتر حسینی  را رعایت کرده بود.

عمیدی اعلام کرد: در خصوص تعریض معبر هم بارها شهرداری با نیروی انتظامی در  راستای تعریض معبر نامه نگاری کرده بود و هیچگونه قصوری متوجه شهرداری نبود.

وی گفت: قرار منع تعقیب و رفع قصور شهرداری در شعبه 106 دادگاه جزایی بصورت قطعی صادر شد.

 مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج  اعلام کرد کرد: در این حادثه راننده تریلی بعنوان مقصر این حادثه شناخته شد و پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل بار به مدت یکسال، پروانه فعالیت شرکت حمل‌ و نقل مسافری به مدت سه ماه لغو و مجوز فعالیت راننده اتوبوس نیز دو سال تعلیق شد.

نظر شما