افزایش طول عمر لوله های صنعت آب و گاز با طرحی دانش بنیان

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۲:۰۲:۲۰
کد خبر: ۹۱۲۶۱۲
افزایش طول عمر لوله های صنعت آب و گاز با طرحی دانش بنیان
سه طرح دانش بنیان یک واحد تولید لوله، قوطی و پروفیل در سمنان، طول عمر مفید محصولات مورد نیاز صنعت آب و گاز را یک ونیم برابر افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ متخصصان تحقیق و توسعه کارخانه نورد لوله سمنان با بهینه کردن پوشش گالوانیزه، طول عمر انواع محصولات تولیدی این واحد را از 18 سال به 27 سال افزایش دادند.
در این طرح تحقیقاتی مواد تثیبت کننده ای شناسایی و در خط تولید به کار گیری شده است که خوردگی 2و نیم میکرو متری لایه گالوانیزه روی لوله ها در سال کاهش محسوسی می دهد.
محققان جوان این واحد صنعتی همچنین با تولید روغن با فرمولاسیون مخصوص، اثرات منفی سختی آب را خنثی کرده و علاوه بر افزایش روان کاری، خاصیت ضد زنگ و نارسانا بودن در جوش های الکتریسته را به این محلول پر مصرف صنعتی اضافه کردند.
این واحد صنعتی در طرح سوم تحقیقاتی خود به منظور کاهش مضرات زیست محیطی، طرح بازچرخانی رسوب لجنی طوسی رنگ مخلوط با آب صابون و پلیسه های تراشکاری خط تولید لوله های آهنی که پیش از این بصورت گندآب H2S (بوی تخم مرغ گندیده) دفع می شد را اجرا کرده است و آب تصفیه شده را به مصارف فضای سبز می رساند.
مدیر کارخانه نورد لوله سمنان درباره روند تولید در این واحد صنعتی گفت : این مجموعه با 313 نفر نیروی کار در دو نوبت کاری قابلیت تولید یک میلیون تن لوله سیاه و گالوانیزه با ضخامت یک، دوم تا 40 اینچ را دارد.
به گفته علی بخشی زاده ، خط تولید این کارخانه با دو روش ERW (جوش الکتریسته) و SRW (جوش زیر پودری) محصولاتی با کیفیت صادراتی تولید می کند .
وی افزود: هم اکنون با توجه به تحریم ها، فقط با مشکل کمبود مواد اولیه که ورق های تولیدی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است دست و پنجه نرم می کند.
این واحد صنعتی یکی از کارخانه های برتر استان سمنان در بخش های طراحی و اجرای استانداردهای کارخانه ای و ایمنی و بهداشت محسوب می شود.

 

نظر شما