۱۶ پروژه پیشران توسعه گردشگری استان سمنان تهیه شده است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۲:۱۰:۳۱
کد خبر: ۹۱۲۶۳۲
۱۶ پروژه پیشران توسعه گردشگری استان سمنان تهیه شده است
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 16 پروژه پیشران و محرک توسعه گردشگری استان تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  مهدی جمال امروز و در جلسه بررسی پروژه های پیشران و محرک توسعه گردشگری استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و جمعی از مسئولان، به معرفی این پروژه ها پرداخت.

وی با بیان اینکه این پروژه ها باید تبدیل به فرصت سرمایه گذاری شوند، گفت: اجرایی شدن این پروژه ها نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی افزود: جهت جذب سرمایه‌گذار، کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تدوین شده است و این کتابچه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری در مشهد مقدس ارایه شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: این اداره کل برای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی حوزه گردشگری آمادگی کامل دارد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای هر منطقه گردشگری باید یک طرح راهبردی تهیه شود، گفت: 220 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در دو ماه گذشته در استان سمنان احصاء شده است.

حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: این پروژه ها در نقاطی تعریف شده که احترام به سرمایه گذاری قبلی گذاشته شده و ملاحظات زیست محیطی نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بخشی از این 16 پروژه پیشران شامل مجموعه گردشگری بنه کوه، گرداب سمنان، اکو کمپ خوریان، مجموعه کاروانسرای آهوان، مجتمع گردشگری سمنان، اکوکمپ گردشگری کویر حاج علیقلی، مجتمع گردشگری تلخاب، اکوکمپ پارک ملی کویر، مجموعه کاروانسرای قوشه، معدن گوگرد سمنان، غار دربند و ... است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از هشت اولویت اساسی استان، گردشگری است، گفت: طرح‌های پیشران در حوزه گردشگری باید مختصات قابل قبول و قابلیت لازم برای اجرا  داشته باشند.

حشمت ا... عسگری با تاکید بر اینکه منابع مالی باید به سمت پروژه های پیشران هدایت شود، افزود: اجرای پروژه های پیشران حوزه گردشگری می تواند زمینه ساز رشد گردشگری در استان سمنان باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها نیاز به مشارکت حداکثری تمامی دستگاههای اجرایی است، گفت: اجرای این پروژه ها به تنهایی توسط اداره کل میراث فرهنگی قابل اجرا نیست.  

وی خواستار رصد دائمی این پروژه ها شد و افزود: دغدغه سرمایه گذار در این جلسات باید برطرف شود.

عسگری بر تدوین شناسنامه هر طرح  شامل عرصه، زیرساختها، راه دسترسی، مشخص کردن نوع سرمایه گذاری و ... تاکید کرد و گفت: فراخوان جذب سرمایه گذار طرح هایی که قابلیت اجرا داشته و مشکل سرمایه گذار دارند به طور فوری در بیلبوردهای شهری و ... اعلام شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: برای تحقق هرچه بهتر اهداف این جلسه، دبیرخانه مجهزی برای این امر در استان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز