رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی :

جایگزینی و فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۲:۵۷:۵۰
کد خبر: ۹۱۲۶۷۸
جایگزینی و فرهنگ سازی لازمه مبارزه با قاچاق پوشاک است
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : به موازات مبارزه با قاچاق پوشاک باید درصدد جایگزینی محصول ملی و فرهنگ سازی آن باشیم .

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه افزود : در سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان صورت گرفته و در همین راستا باید محصول اصیل و با کیفیت به عنوان جایگزین معرفی شود .

وی ادامه داد : رقابت پذیر بودن ، کیفیت و قیمت مناسب جزء مولفه های مهم این محصول بومی بشمار می رود

وی با اشاره به اینکه مصمم به حمایت از تولید ملی هستیم اظهار داشت : فرهنگ سازی استفاده از تولید ملی از طریق رسانه ها بویژه رسانه ملی از یک سو و همت و تلاش مضاعف تولیدکنندگان پوشاک استان از سوی دیگر باعث خواهد شد با رونق محصول ایرانی شاهد کاهش قاچاق باشیم .

امین زاده وجود واسطه های زائد بین مصرف کننده و تولیدکننده پوشاک را عاملی برای کاهش اثربخشی تسهیلات ارائه شده به این بخش عنوان نمود و گفت : تزریق هر میزان تسهیات مالی به صنعت به نفع واسطه هاست تا تولید کننده و مصرف کننده که باید ترتیبی اتخاذ شود تا حد الامکان شاهد کاهش منطقی واسطه ها باشیم .

در این نشست که معاونین امور بازرگانی و توسعه تجارت و همچنین نظارت و بازرسی سازمان ، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اتاق اصناف تبریز و اتحادیه های صنفی و انجمن های صنعتی مرتبط با حوزه پوشاک حضور داشتند ؛ مواردی همچون ارائه تسهیلات کم بهره بانکی ، حمایت های رسانه ای ، حمایت سازمانهایی نظیر شهرداری و امورمالیاتی ، برگزاری مدون نمایشگاه های مد و لباس ، نظارت بیشتر بر فضای مجازی برای جلوگیری از فروش پوشاک قاچاق در بستر پیام رسانهای مجازی در جهت حمایت از تولید ملی در صنعت پوشاک مطرح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز