اتاق بازرگانی سنندج خواستار رسیدگی مسئولان به نرخ بالای کرایه بار در کردستان شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۶:۵۲:۳۲
کد خبر: ۹۱۲۶۹۱
اتاق بازرگانی سنندج خواستار رسیدگی مسئولان به نرخ بالای کرایه بار در کردستان شد
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی سنندج از بالا بودن نرخ کرایه بار در سنندج خبر داد و خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه در این حوزه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ ششمین نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج به منظور بررسی مشکلات کرایه حمل بار در پایانه های کردستان، بررسی مشکلات مربوط به ایمنی کار در مراکز تولیدی و تشکیل کمیته فناوری اطلاعات و ارزهای دیجیتالی برگزار شد.

عطا جویا رئیس کمیسیون صنعت اتاق سنندج با اشاره به انتقادات وارد شده به نرخ کرایه بار در کردستان گفت: بالا بودن نرخ حمل بار در کردستان در مقایسه با سایر استانها بارها مورد اعتراض قرار گرفته زیرا این امر برای تولید کنندگان و تجار استان مشکل ساز بوده و هزینه تمام شده را بالا خواهد برد که به تبع آن قدرت بازاریابی و رقابت را از آنها می گیرد.

او با بیان اینکه مدیران ذیربط لازم است درجهت حل این معضل وارد عمل شوند، افزود: موارد زیادی در این رابطه از طرف تولید کنندگان و بازرگانان به اتاق گزارش شده و ما به عنوان نماینده تشکیلات صنفی خود را موظف به پیگیری می دانیم.

کرایه حمل بار 15 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

عضو دیگر کمیسیون صنعت اتاق سنندج خواستار ورود مسئولان ارشد به حوزه حمل و نقل کردستان شد و اظهار داشت: ما اسناد معتبر و رسمی داریم که نرخ حمل بار با کامیون در کردستان به نسبت سایر استانها بالاست برای نمونه بارنامه های با  تناژ یکسان داریم که از  کرمانشاه به مقصد بانه یک میلیون و 200 هزار تومان کرایه می گیرند اما اگر این را از سنندج به بانه حمل کنید هزینه آن یک میلیون و 900 هزار تومان است.

اسعد فتاحی افزود: اگر بخواهیم میانگین گرانی حمل بار با کامیون در کردستان را به دست آوریم به عدد 15 درصد می رسیم.

وی تصریح کرد: در حالی حمل بار با نیسان و وانت خطرات و دردسرهای خاص خود را دارد بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا بار خود رابا این وسایط نقلیه حمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز