شهردار سنندج:

ترافیک یکی از بزرگترین مشکلات شهر سنندج است

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۲:۰۲:۴۲
کد خبر: ۹۱۲۹۳۰
ترافیک یکی از بزرگترین مشکلات شهر سنندج است
شهردار سنندج گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شهر سنندج طی چند سال اخیر موضوع ترافیک شهر بوده که این مهم در بحث تخلیه اضطراری تعیین شریان های اصلی و جایگزین در مواقع بروز حوادث بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حشمت اله صیدی شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیر عامل و بحران شهرداری سنندج گفت: اقدامات پدافند غیر عامل در راستای مصون سازی شهر و شهروندان و حفاظت از دارایی های شهر در بخش های کالبدی و زیر ساختی و نیروی انسانی ساکن در شهر است.

شهردار سنندج اظهار داشت: پدافند غیر عامل را می توان یکی از مهم ترین مسائل مدیریت شهری خواند که صرف هزینه و وقت برای این امور بهترین سرمایه گذاری برای آینده شهر است.

او افزود : شهرداری سنندج به عنوان رئیس کارگروه های پشتیبانی و خدمات شهری در شورای پدافند غیر عامل استان و شهرستان سنندج  طی چند سال اخیر به این مهم توجه ویژه داشته که با تدوین چارت اداری تحت عنوان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با فعالیت نیروهای مختصص این حوزه در مقطع کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل و بحران و ارتباطات فعالیت می کند و کارهای قابل توجهی داشته اند و همچنان در حوزه ستادی در حال تدوین برنامه های بنیادی و مهم نیز هستند.

وی انجام مطالعات طرح جامع پدافند غیر عامل شهر سنندج از سوی شرکت آمایش سرزمین وطن بستری قابل اتکا برای فعالیت های مدیریت شهری و بسیار تعیین کننده دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های باید در راستای تکمیل این مطالعات همکاری و تعامل لازم را با این شهرداری داشته باشند.

صیدی گفت: مدیریت موضوع تهدیدات و حوادث انسان ساز در پدافند غیر عامل و حوادث طبیعی در مسائل بحران در سطح شهر، امری کاملا فرا بخشی است که با همت کارگروه های تخصصی یازده گانه و قرارگاه های تخصصی پدافند غیر عامل و کارگروه های چهارده گانه مدیریت بحران در حین فعالیت است که انسجام و همراهی و همدلی همه دستگاه های متولی در سطح استان و شهرستان در تحقق برنامه های مد نظر قابل توجه است.

شهردار سنندج عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد با اتمام طرح جامع پدافند غیر عامل تمام فعالیت های عمران شهری نظیر فعالیت های عمرانی، حمل ونقل، آتش نشانی و موارد زیست محیطی با نگاه تخصصی تر و داشتن پیوست پدافند غیر عامل در همه بخش ها انجام شود.

صیدی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شهر سنندج طی چند سال اخیر موضوع ترافیک شهر بوده که این مهم در بحث تخلیه اضطراری تعیین شریان های اصلی و شریان های جایگزین در مواقع  بروز حوادث بسیار حائز اهمیت بوده که تمامی طرح های عمران شهری نظیر بلوار 24 متری کمربندی آبیدر، بلوار 36 متری دگایران، دسترسی شهرک سعدی به بلوار انتظام (کمال الملک) میدان ورودی ننله و اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی در این دوره در راستای کاهش و روانسازی ترافیک در حال تکمیل و بهره برداری است.

او اعلام  کرد: توسعه فضای سبز و احداث پارک در نقاط مختلف سطح شهر برای تنفس شهر و استفاده از ان در مواقع حوادث به عنوان سایت های اسکان اضطراری یکی دیگر از برنامه ها بوده که در دو سال اخیر اقدامات مناسبی هم در این خصوص انجام گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز