با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

اعتراض جوانان کشورهای اسلامی به اهانت بحرینی‌ها در بازی مقابل ایران

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۳:۱۷:۱۹
کد خبر: ۹۱۳۰۵۳
اعتراض جوانان کشورهای اسلامی به اهانت بحرینی‌ها در بازی مقابل ایران
جوانان سازمان همکاری های کشورهای اسلامی در بیانیه ای به اهانت بحرینی ها در بازی مقابل تیم ملی ایران اعتراض و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اهانت تماشاگران بحرینی در مسابقه فوتبال تیم ملی این کشور مقابل تیم ملی جمهور اسلامی ایران به سرود ملی ایران واکنش جوانان سازمان کشورهای اسلامی را در پی داشت و جوانان کشورهای اسلامی در بیانیه ای آن را محکوم کردند.

در این بیانیه که ساعتی پیش تحویل نماینده جوانان ایران در سازمان همکاری های کشورهای اسلامی شد آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به وقایع صورت گرفته در بازی فوتبال بین تیمهای ایران و بحرین و بی احترامی به سرود ملی کشور جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تزاحم هنگام پخش سرود ضمن محکوم کردن و قبیح شمردن این اقدام شایسته دانستیم به عنوان جمعی از جوانان کشورهای اسلامی موارد ذیل را اعلام نماییم:

 ما فکر می کنیم این با روح ورزش ناسازگار است و امیدوارم در آینده کشورهای مسلمان به طور خاص درمورد ورزش، به هم احترام بگذارند. ما  باید به عنوان جوانان به همدیگر احترام بگذاریم تا بتوانیم به جای نفرت پراکنی، بیشتر روی توسعه و لذت بردن از ورزش متمرکز شویم و این رفتاری است که سایر کشورها انجام می دهند. بنابراین پیام ما به همه جوانان به خصوص جوانان بحرینی این است که لطفا به یکدیگر احترام بگذاریم حتی اگر با عملکرد یا عقاید اشخاص دیگر یا یک کشور مخالف باشید. ما باید به هم احترام بگذاریم و برادری را تقویت نماییم.قطعا افرادی که دست به این اقدام زدند نماینده همه جوانان نبوده اند.امیداست جوانان جهان اسلام اینده پراز امیدی را ارمغان اورند

مدیران، فعالین و اعضای تشکلهای مردم نهاد جوانان کشورهای اسلامی"

بیانیه جوانان کشورهای اسلامی

لازم به دکر است، وزیر ورزش و جوانان بلافاصله پس از پایان این بازی از اعتراض رسمی ایران به فیفا و کمیته بین المللی المپیک خبر داده بود.

نظر شما
پرونده ویژه