کارگاه تربیت مربی هنر کودک در سنندج برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۵۵:۲۷
کد خبر: ۹۱۴۰۲۹
کارگاه تربیت مربی هنر کودک در سنندج برگزار می شود
به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با هدف تربیت مربی هنر ویژه کودکان با حضور دکتر جلال نصیری دومین کارگاه تربیت مربی هنر کودک در سنندج با موضوع قصه گویی و داستان نویسی برگزار می شود .

شیلان برهانی مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان کردستان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ با اعلام این خبر گفت: درادامه کارگاه های تربیت مربی هنر کودک و در دومین کارگاه از 6 کارگاه درنظر گرفته شده 9 و 10 آبان ماه کارگاه قصه گویی و داستان نویسی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می گردد . وی با اشاره به برگزاری کارگاه اول که شهریور ماه  با موضوع  آموزش کاردستی برگزار شدافزود : در این کارگاه که با استقبال خوبی هم مواجه گردید مدرس کارگاه به مدت دو روز به صورت تئوری و با حضور در کارگاه مجسمه سازی به صورت عملی آموزش نحوه آموزش ساخت کاردستی به کودکان را به فراگیران آموزش داد.

وی با اشاره به ماندگاری آموزه های این دوران تصریح نمود : متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات ما در نظام آموزشی عدم توجه به بخش شکوفا ساختن خلاقیت های ذهنی کودکان با حضور مربیان متخصص آموزش هنر کودک می باشد که در این دوره در 6 مرحله با حضور استاد دکتر جلال نصیری از معلمین هنرمند متخصص که تحقیقات جامعی را در این زمینه داشته اند و تاکنون دوره های مختلفی را نیز برگزار کرده اند تلاش می شود تا علاقه مندان و مربیان هنری که با این رده سنی کار آموزشی را به انجام می رسانند شیوه های نوین آموزش را در کارگاه هایی عملی و تئوری بیان کنند.

برهانی افزود : در دومین کارگاه  در طی دو روز هر روز 6 ساعت به صورت فشرده آموزش های تخصصی شیوه قصه گویی و داستان نویسی  و نحوه مشارکت کودکان به مربیان آموزش داده می شود.

وی از دیگر بخش های در نظر گرفته شده در این دوره جامع که مرحله به مرحله برگزار می گردد : آموزش نمایش ، سینما ، تربیت شنوایی و نقاشی می باشد که هر دوره در دو روز در مدت زمانی مشخص برگزار می شود.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه  هیچگونه محدودیتی در خصوص حضور در این کارگاه ها وجود ندارد و تمامی علاقه مندان می توانند در آن حضور داشته باشند افزود : در پایان هر دوره گواهی مربوط به حضور در این کارگاه ‌ها برای شرکت کنندگان صادر و در صورت حضور در تمامی کارگاه ها گواهی معتبر مربوط به"مربی هنر کودکان "توسط حوزه هنری به این افراد اعطاء خواهد شد .

وی با اعلام شماره های 33243624 و 33243479 داخلی 26 جهت پاسخگویی در این رابطه ادامه داد : علاقه مندان چهت ثبت نام در این کارگاه ها می بایست با حضور در حوزه هنری استان کردستان به آدرس سنندج – خیابان شهید تعریف =- پایین تر از بیمارستان شهید قاضی سنندج – بخش آموزش نسبت به تکمیل فرم های مربوط و ثبت نام اقدام کنند.

دکتر جلال نصیری هانیس دارای دکترای پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان ، کارشناس ارشد کارگردانی سینما و کارشناس هنرهای نمایشی می باشند . وی تا کنون علاوه بر پژوهش های مختلف و برگزاری دوره های متعدد آموزش هنر به کودکان چندین اثر سینمایی را با بهره گیری از کودکان به انجام رسانده و موفقیت های بسیار ارزنده ای را در جشنواره های داخلی و خارجی با این تولیدات داشته است .

نظر شما