مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

وضعیت فضای کسب و کار در این استان مطلوب است

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۸:۱۶
کد خبر: ۹۱۴۲۹۴
وضعیت فضای کسب و کار در این استان مطلوب است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با وجود تنگناها و مشکلات اقتصادی وضعیت فضای کسب و کار در این استان مطلوب است.

به گزارش برنا از اراک ، محمد تقی آبایی هزاوه"  در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی  که با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد افزود: چند واحد صنعتی استان از جمله هپکو و آذرآب با مشکلاتی همراه هستند که مشکلات این واحدها به واسطه سوء مدیریت ها پیش آمده و این واحدها نگین استان مرکزی، کشور و حتی خاورمیانه هستند.

وی تاکید کرد: حل مشکلات کارگری این واحدها به صورت شبانه روزی و با جدیت ادامه دارد و امید است  در آینده نزدیک از این مشکلات گره گشایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در ۶ ماهه امسال تعداد حقوق معوق کارگران استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۳۳ درصد کاهش یافته است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: تا پایان شهریورماه امسال ۵۹ شرکت تولیدی و صنعتی این استان دارای حقوق معوق بودند اما این تعداد در حال حاضر به ۴۰ شرکت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال گذشته هفت هزار و ۱۳۶ کارگر این استان دارای حقوق معوق بودند اما این رقم در ۶ ماهه امسال به پنج هزار و ۳۵ کارگر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: دادخواست های کارگری این استان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: فرصت های شغلی ایجاد شده در استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۶۹۷ مورد کاهش یافته که همه نشان از بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز