دریافت بیش از ۱۳۰۰ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۷:۰۶
کد خبر: ۹۱۴۳۱۱
دریافت بیش از ۱۳۰۰ مورد شکایت مردمی از واحدهای صنفی در استان سمنان
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از گزارش افزون بر یکهزار و سیصد مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی طی شش ماهه گذشته سالجاری به ستادهای خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی یحیایی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سالجاری ، یک هزار و 339 مورد شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت،معدن وتجارت ونیز ادارات ونمایندگیهای شهرستانهای تابعه اخذ شده است که یکهزار و 172 مورد مربوط به بخش کالا و مابقی مربوط به خذمات است.

وی با بیان اینکه 556 مورد از شکایات ثبت شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است اضافه کرد: با بررسی ها و بازرسی های انجام شده ، صد در صد گزارش های واصله و گزارش متخلف ، قابل پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات ، 963 مورد گزارش به صورت تلفنی ، 33 گزارش حضوری و مابقی نیز به صورت کتبی ارسال شده است.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد 864 تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده گردید که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه گرانفروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی است ، خاطرنشان کرد : تعداد شکایات دریافتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 4 درصد و تعداد پرونده های تنظیم شده 23درصد افزایش داشته است.

مهدی یحیایی یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز