معاون تربیت و آموزش پدافند هوایی ارتش؛

ارتش جمهوری اسلامی ایران سیزدهمین ارتش قدرتمند جهانی معرفی شده است

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۳:۴۲
کد خبر: ۹۱۴۵۳۱
ارتش جمهوری اسلامی ایران سیزدهمین ارتش قدرتمند جهانی معرفی شده است
معاون تربیت و آموزش پدافند هوایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در آخرین ارزیابی‌های جهانی به عنوان سیزدهمین ارتش قدرتمند جهانی معرفی شده است که اگر توان و امکانات سپاه پاسداران هم در نطرگرفته شود، ایران از لحاظ قدرت نظامی در رده بسیار بالاتری قرار می گیرد.

به گزارش برنا از اراک ، امیر سرتیپ‌دوم ستاد محمدرضا علیان نژاد  در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) اراک افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی مراحل ساخت و تولید جنگ‌افزارهای روز دنیا و سازماندهی نیروهای نظامی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که این مهم کشورمان را به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه معرفی کرده است.  

وی ادامه داد: ممکن است برخی از کشورهای منطقه تجهیزات نظامی بیشتری نسبت به ایران داشته باشند اما این تجهیزات به طور کامل وابسته به کشور تولیدکننده است در صورتی که ارتش ایران سازنده انواع جنگ‌افزارها و تجهیزات نظامی است و هیچ وابستگی در این خصوص به خارج از کشور وجود ندارد.

امیر سرتیپ دوم علیان نژاد اضافه کرد: ارتش ایران در گذشته  نه تنها نسبت به تجهیزات نظامی وابسته بود، بلکه اجازه تعمیرات تجهیزات نظامی را هم نداشت اما اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش ما در این حوزه به مرحله خودکفایی رسیده است.  

وی اضافه کرد: معیار سنجش قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها براساس امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی نیست بلکه نیروی‌های ارزشی و نظامی ایران به صورت خودجوش برای دفاع از میهن پا در عرصه‌های مختلف می گذارند.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ساخت انواع تجهیزات نظامی در بخش‌های مختلف با توجه به جوانان مستعد کشور نشان از باور قلبی برای رسیدن به جایگاه برتر نظامی برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی است.

امیر سرتیپ دوم علیان نژاد گفت: مرکز درجه داری حضرت علی اکبر(ع) اراک با وجود کمبودها و کاستی‌های زیرساختی، یکی از مراکز موفق کشور محسوب می شود و انتظار می رود مسئولان استانی در تامین زیرساخت‌ها این مرکز را یاری کنند.

 

نظر شما