وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

آذرآب اراک یک صنعت، صنعت ساز است / کارگران می توانند در محیط آرام به امر تولید بپردازند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۶:۵۶:۰۲
کد خبر: ۹۱۴۶۱۷
آذرآب اراک یک صنعت، صنعت ساز است / کارگران می توانند در محیط آرام به امر تولید بپردازند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: الکترونیکی شدن قراردادها و شکایت‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه است که تا کنون 18 زیر برنامه در این خصوص اجرایی شده است.

به گزارش برنا از اراک ، محمد شریعتمداری شامگاه  در نشست صمیمی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایان استان مرکزی در اراک افزود:  با بهره برداری از سامانه ثبت قراردادها و شکایت‌ها تمامی قراردادها در آن ثبت شده و امکان انعقاد قرارداد سفید امضا بین کارفرمایان و کارگران از بین می‌رود.

وی اظهار داشت:  کارگران همواره جامعه هدف دشمنان اسلام و کشور بوده اند ولی این قشر با حضور در صحنه های مختلف نظام و اهدای شهدا دین خود را به کشور و نظام ادا کرده اند.

شریعتمداری افزود: تمامی توافق ها و تصمیمهای مسئولان استان مرکزی در زمینه بازنشستگی شرکتهای آذر آب و هپکو مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و این وزارتخانه با آن موافق است.

وی با یاد آوری مشکلات شرکت هپکو خاطرنشان کرد: بهترین راه حل رفع مشکلات این شرکت، راه حلهای ارائه شده از سوی کارگران آن است که اگر  به درستی شنیده و رفع می شد اکنون این واحدها با این مشکلات روبه رو نبودند.

شریعتمداری سرعت در واگذاری شرکتهای تولیدی را از جمله مهمترین عوامل بروز مشکل برای این واحدها دانست و اظهار داشت: کشوری که در طول مدت ۴۰ سال گذشته زیر بار ظلم و ستم هیچ کشوری نرفته است و همواره مستقل عمل کرده نباید در واگذاری شرکتهای تولیدی به روش سوئیس عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه  شرکت آذرآب اراک یک صنعت، صنعت ساز برای کشور بوده و واگذاری این شرکت باید با فکر و تدبیر انجام می شد، افزود: علاوه بر مسائل مالی و بیمه، اطمینان از مالکیت شرکت آذر آب و هپکو از جمله مهمترین خواستههای کارگران این شرکت ها است زیرا این مهم افزایش آرامش در آنها را به همراه داشته و کارگران می توانند در محیط آرام به امر تولید بپردازند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: وجود تحریم های دشمنان علیه کشور و محدودیت در واردات ماشینآلات، باید به یک فرصت برای شرکت هپکو و آذرآب  تبدیل شده و با وجود این محدودیتها آنها تباید با مشکل تولید مواجه باشند.

وی ادامه داد: اکنون در شرکت هپکو بدهی در پرداختها وجود ندارد و این کمترین کار برای کارکنان این شرکت بوده و باید ایجاد کار و تولید برای آن در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

و  در نشستی با وزیران  صمت و کشور مشکلات کارگران  پیگیری میشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: امسال ۳۶ و پنج دهم درصد به حداقل حقوق ها افزوده شد که این افزایش در تاریخ بی سابقه بوده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: اکنون بر اساس آمارهای موجود تورم در کشور کنترل شده و این مهم به معنای آن است که سرعت افزایش قیمتها کنترل شده است.

وی یاد آور شد: اکنون ۷۵ درصد حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توسط دولت و ۲۵ درصد توسط صندوق پرداخت می شود و برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در سازمان تامین اجتماعی نیاز است سهم کارفرما و کارگری به آن پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز