معاون سلامت دامپزشکی کردستان:

فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در کردستان آغاز شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۱:۲۱:۵۸
کد خبر: ۹۱۵۳۱۹
معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: مایه کوبی مرحله دوم دام‌های سنگین علیه بیماری تب برفکی با جمعیت آماری ۶۰ هزار راسی در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ ناصر مخدوم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در سراسر استان از امروز اول آبان با بهره گیری از توان بخش دولتی و غیر دولتی به صورت رایگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این مرحله توسط مراکز مایه کوبی بخش غیر دولتی، بازرسی و نظارت بر این عملیات توسط نیروهای این اداره کل انجام می‌شود اضافه کرد: در این مرحله جمعیت دامی حساس استان بیش از ۶۰ هزار راس گاو و گوساله است و به مدت ۲۷ روز کاری تا تاریخ ۲۷ آبان تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

مخدوم افزود: اجرای مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی با اولویت دامهای حساس و با پوشش کامل مناطق مرزی و پر خطر و کانون های بیماری و با استفاده از ۶۵ گروه دولتی و بخش غیر دولتی و ۱۵ گروه بازرسی برای نظارت بر عملکرد اکیپ های مایه کوب انجام شده است.معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: واکسن‌های مورد استفاده در این فاز از واکسن‌های وارداتی وتال پنتا و تترا والان با کیفیت بالا است به همین خاطر از دامداران انتظار می رود با نیروهای دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در مرحله اول اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در کردستان یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۸۹ راس دام سبک این استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی گفت: فاز اول واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری تب برفکی از اول تیر آغاز و ۲۰ مرداد با عملکرد بسیار خوب اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی پایان یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز