مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

اختصاص ساعت ورزش برای بانوان کارمند در هفته از سوی دستگاه های اجرایی استان یزد ضروری است

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۲:۲۱:۰۴
کد خبر: ۹۱۵۷۳۷
اختصاص ساعت ورزش برای بانوان کارمند در هفته از سوی دستگاه های اجرایی استان یزد ضروری است
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: اهمیت ورزش برای بانوان بر هیچ کس پوشیده نیست و از این رو انتظار داریم دستگاه های اجرایی استان طبق قانون ، بخشی از ساعت کاری بانوان را به امر ورزش اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، جلسه گروه کاری ورزش و سلامت بانوان استان با حضور فاطمه دانش مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان این اداره کل و نمایندگان بانوان دستگاه ها به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: : بر کسی پوشیده نیست که ورزش جزء نیازهای اساسی جسم و روح آدمی است و جامعه ی سالم و پر نشاط در گروی توسعه ورزش است و پرداختن به آن به خصوص در محیط کارمندی باعث ایجاد روحیه ای پرانرژی، پرنشاط و فعال در بین کارمندان خواهد بود. 

وی ادامه داد: فواید ورزش و نشاطی که انسان پس از ورزش کردن پیدا می کند از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم به خصوص برای کارمندان ادارات که ساعت ها پشت میزهای خود در حالتی ثابت می نشینند ضروری تر است همچنان که روح سالم در بدن سالم است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مصوبه ورزش کارکنان دولت، گفت: ارتقاء سلامت بانوان ، تاثیر مستقیم بر ارتقاء سلامت کل جامعه دارد. در جامعه‌ای که زنان به ورزش برای سلامتی خود اهمیت بدهند، فرزندان آنها نیز با ورزش آشنا می شوند و با همان دیدگاه رشد می‌کنند. به همین دلیل باید ضمن ایجاد و تجهیز فضاهای ورزشی مختص بانوان، برای فرهنگ سازی در حوزه ورزش بانوان نیز اقدام شود.

شریعتی ادامه داد: یکی از موارد قابل توجه در ورزش بانوان، اختصاص فرصت های ورزشی برای بانوان کارمند است که با تاثیر بر سلامت آنها می تواند موجب افزایش بهره وری کاری آنان نیز شود و در این راستا مدیران ادارات نسبت به اختصاص ساعت ورزش بانوان کارمند دستگاه های مربوطه اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در سند توسعه ورزش استان که با کار کارشناسی و مطالعاتی بسیار و با برگزاری ساعت ها نشست با پیشکسوتان ، نخبگان و صاحب نظران ورزش و در نظر گرفتن تمامی جوانب تدوین و نوشته شده ، همگانی شدن ورزش و به ویژه نهادینه شدن ورزش در بین خانواده ها که بانوان نقش بسزایی در آن خواهند داشت، به طور ویژه مد نظر قرار گرفته است.

فاطمه دانش مدیرکل دفتر بانوان و خانواده نیز در این نشست گفت: سلامت جامعه و بخصوص خانواده ها در گرو سلامت مادران است و برای داشتن جامعه ای سالم باید نقش سلامت جسمی و روحی بانوان را بسیار جدی گرفت

وی افزود: سلامت برای زنان حائز اهمیت است زیرا این قشر هم دغدغه تربیت فرزندان و خانواده را دارند و اگر هم شاغل باشند بیشتر در معرض کم تحرکی در محیط کار قرار می‌گیرند بنابراین ورزش کردن برای سلامتی آنها یک امر ضروری است که مدیران دستگاه های ورزشی باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز