بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می یابد

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۱:۱۱:۵۴
کد خبر: ۹۱۶۳۹۳
بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می یابد
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت سامانه ناپایدار حاکم بر استان تا روز دوشنبه هفته جاری در تمامی نقاط سردسیری و گرمسیری استان موجب ابرناکی و بارندگی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ ولی بهره مند، اظهار داشت: این سامانه از بعدازظهر روز جمعه گذشته وارد استان شد و تا اواخر روز دوشنبه با تقویت ناپایداری ها در سطح استان فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به مقدار و شدت بارش ها طی روز یکشنبه به ویژه در شمال استان آبگرفتگی، مه آلود بودن هوا به ویژه در جاده های کوستانی، اختلال در تردد جاده ای به سبب کاهش دیدی افقی و سیلابی شن مسیل ها و لغزندگی جاده های کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

بهره مند بیان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط استان درجه سانتی گراد به ترتیب لیکک با دمای ۳۳.۶ و سی سخت با دمای  ۱۰ درجه سانتی گراد بوده اند.

وی عنوان کرد: بارندگی های اخیر استان تا امروز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در چاه پازنان دشتروم ۸، موشمی زیلایی ۵، قلعه رئیسی ۲، سی سخت ۱، جاورده ۱، دیل ۱، دهدشت ۰.۶، یاسوج ۰.۳ و لیکک ۰.۱ میلیمتر باران باریده است.

بهره مند به هم استانی ها توصیه کرد که هنگام تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق کوهستانی اتخاد تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما