شهردار منطقه ۸ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز مطرح کرد؛

تشریح برنامه های میان مدت و بلند مدت شهرداری منطقه هشت تبریز

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۵:۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۱۶۶۱۷
تشریح برنامه های میان مدت و بلند مدت شهرداری منطقه هشت تبریز
شهردار منطقه هشت به همراه تنی چند از معاونین و مدیران منطقه با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر  به تشریح برنامه های میان مدت و بلند مدت شهرداری منطقه هشت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،علی مدبر شهردار منطقه هشت، گزارشی از برنامه های میان مدت و بلندمدت این منطقه از شهرداری تبریز ارائه کرده  و اهم پروژه های مد نظر را برشمردند.

مدبر با اشاره به وجود 300 هکتاری بافت تاریخی و فرسوده در سطح منطقه هشت، مرمت و ساماندهی این حجم از بافت تاریخی را نیازمند عزمی بزرگ و همکاری سایر مناطق شهرداری دانستند تا بافت تاریخی تبریز در شان تبریز احیاء و نگهداری شود.

وی همچنین  خواستار اختصاص بودجه سالانه قابل توجه برای احیاء منطقه تاریخی فرهنگی تبریز از سوی شورای شهر و  شهرداری تبریز شدند.

شهردار منطقه هشت در ادامه به اهم پروژه های بزرگ منطقه اشاره نموده و گفت: به منظور هویت بخشی به بافت تاریخی شهر، برآنیم تا طرح باروی تبریز را حد فاصل درب گجیل تا درب استانبول و در قالب بلوکی سنتی اجرا نمائیم تا یک ابر پروژه باز آفرینی شهری در منطقه کم برخوردار شهر اجرا نموده و هویت تاریخی این منطقه از شهر را احیاء نمائیم.

وی در ادامه به اجرای طرح توسعه  پیاده راه ها در محورهای منطقه تاریخی شهر اشاره نموده و گفت: برای سالهای آتی اجرای چندین مسیر پیاده راهی را برنامه ریزی کرده ایم  که در راستای دستیابی به این هدف نیازمند همکاری واحد های مختلف جهت تبدیل وضعیت معابر تاریخی منطقه به پیاده راه هستیم.

مدبر با اشاره به طرح ساماندهی میدان شهید بهشتی، افزود: اقدامات اولیه را برای ساماندهی میدان شهید بهشتی از ماه قبل آغاز نموده ایم و بر آنیم تا با تکمیل عملیات اجرائی میدان، با ایجاد مراکز تفریحی، رفاهی، فرهنگی و هنری این میدان ارزشمند را به یک مکان گردشگری تبدیل نمائیم.

شهردار منطقه هشت همچنین از تملک و مرمت خانه های تاریخی در سطح  منطقه و  ایجاد مسیرهای گردشگری با محوریت خانه های تاریخی ، بازار و حمامهای تاریخی در سطح منطقه خبر داد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز