نابودی بنیان‌های مالی قاچاقچیان از رویکردهای جدید قانون مبارزه با موادمخدر

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۱:۵۹:۲۵
کد خبر: ۹۱۷۰۶۳
نابودی بنیان‌های مالی قاچاقچیان از رویکردهای جدید قانون مبارزه با موادمخدر
مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور: نابودی بنیان‌های مالی قاچاقچیان یکی از سیاست‌ها و رویکردهای جدید قانون مبارزه با موادمخدر در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: مبارزه با مواد مخدر در حوزه نیروی انتظامی و دادسرا جرم‌محور است که باید اموال‌محور شود زیرا اموال قاچاقچی گلوگاهی موثر برای زمینگیرکردن این افراد است.
محمد ترحمی بر ضرورت تغییر رویکردها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: شناسایی اموال قاچاقچیان به منزله شکستن کمر آن ها و اختلال جدی در روند این فعالیت خانمان سوز است.
ترحمی گفت: طبق «قانون اصلاحی» سال ۸۹ فقط اموال کسب شده از محل جرم مرتبط با قاچاق مواد مخدر توقیف و مصادره می شد اما از سال ۹۶ تاکنون ضبط اموال شامل اموال به دست آمده از محل جرائم مواد مخدر و روانگردان است.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور با بیان اینکه ۹۰ درصد موادمخدر در دنیا در ایران کشف می شود افزود: باید قوانین مبارزه با موادمخدر کشور پویا و جلوتر از فرآیند عملکرد و تفکر سوداگران مرگ باشد.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور ، افزایش کشت و تولید خشخاش در افغانستان را یک برنامه ریزی هدفمند از سوی آمریکایی ها برشمرد و گفت: حضور آمریکا در افغانستان، علاوه بر افزایش مزارع خشخاش، این کشور را از یک منبع مواد مخدر سنتی به یک تولیدکننده عمده مواد مخدر صنعتی در همسایگی ایران تبدیل کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم در این جلسه آگاهی، پیشگیری و اجتماعی کردن را، اصلی‌ترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد عنوان کرد.
حبیب‌الله خجسته پور افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا همه اقشار جامعه در مبارزه با این بلای خانمان سوز تلاش کنند.
خجسته پور، بر لزوم اقدام جدی تر دستگاه های اجرایی در مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و گفت: سمنان یکی از معدود استان هایی است که کمپ ماده ۱۶ در آن تعریف نشده که نیاز است این کمپ با استفاده از ظرفیت بخش خصوص و سازمان های مردم نهاد، برای ترک اعتیاد استقرار یابد.
بر اساس آمار اعلام شده در این جلسه از ابتدای امسال تاکنون 9 تن مواد مخدر در استان سمنان کشف شده است  در این رابطه، 2 هزار و 397 نفر دستگیر شدند.
در جلسه شورای‌ هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر استان سمنان حسن ارگی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان معرفی و از خدمات و تلاشهای همتی تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز