سفر شهردار یزد به اوکراین

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۰:۰۳:۴۰
کد خبر: ۹۱۷۶۴۰
سفر شهردار یزد به اوکراین
شهردار یزد به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی شهر لِویو، روابط خواهرخواندگی و همچنین توسعه روابط فرامرزی فی ما بین این دو شهر میراث جهانی، به کشور اوکراین سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، جمال الدین عزیزی به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی شهر لِویو، روابط خواهرخواندگی و همچنین توسعه روابط فرامرزی دو شهر میراث جهانی یزد و لویو، به کشور اوکراین سفر می کند.

این سفر با توجه به مطرح شدن موضوع همکاری با شهر لویو در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و بنا به دعوت سِرگئی بوردیلیاک سفیر کشور اوکراین در ایران و همچنین آندرِی سادووی شهردار شهر لِویو یا لووُف و بازدیدهای جنبی از جمله بازدید از کارخانه بیوتال واقع در شهر روونا اوکراین و مذاکره برای تامین دستگاه تصفیه پساب، هیئتی متشکل از نمایندگان شهرداری، شورای اسلامی شهر و اتاق بازرگانی به مدت سه روز از روزهای نهم لغایت یازدهم آبان ماه به کشور مذکور اعزام می شوند.

همچنین با هماهنگی های به عمل آمده، شهرداران دو شهر یزد و لِویو در خصوص برقراری رابطه خواهرخواندگی بین این دو شهر میراث جهانی مذاکره خواهند داشت.

از دیگر اهداف اصلی سفر جمال الدین عزیزی شهردار شهر جهانی یزد به شهر لِویو راایجاد بستر گفتگو بین دولت و بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاری،ایجاد ارتباط بین ارگان های تجاری خارجی و داخلی و تقویت همکاری های برون مرزی می توان نام برد.

لِویو در غرب کشور اوکراین واقع و مرکز استان لِویو است، این شهر یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی اوکراین و جمعیت آن در حدود ۷۰۰ هزار  نفر می‌باشد که روزانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر برای رفتن به سر کار خود به لویو آمد و شد می‌کنند.

لویو صنعتی ترین شهر غرب اوکراین است که صنایع ساخت اتوبوس های الکتریکی و مراکز نرم افزار های رایانه ای و ساخت اتومبیل از مهمترین صنایع این شهر هستند و بیشترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این شهر و به طور کلی استان لویو توسط لهستان انجام شده است.

در زمینه علم و دانش شهرت لویو را باید در مکتب مشهور ورشو - لویو دید که یک مکتب مشهور در فلسفه و منطق است، لویو اساساً در اروپای مرکزی در نظر گرفته می شود و این شهر را شهر شعر و شکلات هم نامیده اند.

نکته مهم دیگر اینکه، همانند شهر یزد، بافت تاریخی مرکز شهر لِویو نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و قلب تاریخی شهر به عنوان مرکز تاریخی گالیسیا از تهاجم و اشغال نیروهای متجاوز روس و نازی در جنگ های جهانی جان سالم به در برده است.

شهر میزبان، شهر صنایع مختلف و چندین مرکز آموزش عالی از جمله دانشگاه لویو و پلی تکنیک لویو است، همچنین مراکز فرهنگی متعددی از جمله ارکستر فیلارمونیک و تئاتر اُپرای لِویو در این شهر قرار دارد.

لِویو روابط بین المللی فعالی دارد و در حال حاضر با بیش از ۱۵ شهر جهان از جمله بوداپست پایخت مجارستان و فرایبورگ آلمان خواهرخوانده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز