پس از اعتراف ترامپ به غارتگری نفت سوریه؛

مایک پنس:اجازه نمی دهیم ایران، روسیه و دولت دمشق نفت سوریه را کنترل کنند

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۳:۰۶
کد خبر: ۹۱۷۶۶۶
مایک پنس:اجازه نمی دهیم ایران، روسیه و دولت دمشق نفت سوریه را کنترل کنند
پس از اعتراف ترامپ به غارتگری نفت سوریه که گفته بود نفت سوریه را نگه می داریم، ماهانه 45 میلیون دلار پول آوری دارد، حالا مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با PBC گفته، واشنگتن اجازه نخواهد داد که میادین نفتی در شمال سوریه توسط روسیه یا ایران یا مقامات فعلی دمشق کنترل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پنس خاطرنشان کرده، "اشتباه نکنید: رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در سوریه خواهند ماند. ما از این نیروها در درجه اول برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده خواهیم کرد."

معاون رئیس جمهور آمریکا گفته که نیروهای مسلح آمریکا در مواجهه با مخالفان مسلح کرد کردستان در سوریه با متحدان خود در تعامل خواهند بود.

مایک پنس در حالی گفته واشنگتن به ایران و سوریه اجازه دخالت در میادین نفتی شمال سوریه را نمی دهد، که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دوشنبه (6 آبان ماه 1398) با اعتراف به غارت نفت سوریه گفت که ما نفت سوریه را نگه می‌داریم و به یاد بیاورید که ماهانه ۴۵ میلیون دلار، پول‌آوری دارد.

اعتراف علنی ترامپ به غارت نفت سوریه درحالی صورت گرفت که وزارت دفاع روسیه دو روز پیش (شنبه 4 آبان ماه 1398) تصاویر ماهواره‌ای از برخی مناطق سوریه منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی چتر امنیتی برای قاچاق نفت سوریه ایجاد کرده‌اند و با وجود تحریم نفت این کشور از سوی آمریکا، با راهزنی بین‌المللی، ماهانه حدود 30 میلیون دلار به جیب می‌زنند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: "ما با متحدان کرد خود بسیار نزدیک عمل خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که درآمد حاصل از این نفت به دست ایران نمی رسد، یا به دست روسیه نمی افتند."

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد، سربازان آمریکایی با کردها تعامل خواهند داشت تا گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) احیا نشود.

پنس همچنین تأیید کرد که این منطقه "صریحاً توسط نیروهای روسی و نیروهای رهبر سوریه [بشار اسد] کنترل می شود."

در عین حال، پنس اطمینان داد که آمریکا کاملاً آماده استفاده از "قدرت دیپلماتیک و اقتصادی" خود و تعامل با متحدین اروپایی و سایر کشورها با هدف ایجاد "منطقه امن" در مرز بین ترکیه و سوریه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز