مدیرکل هواشناسی کردستان خبرداد:

جو پایدار هوای آخر هفته کردستان/ تداوم کاهش دمای هوا در استان

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۱:۳۵:۳۳
کد خبر: ۹۱۷۷۱۹
جو پایدار هوای آخر هفته کردستان/ تداوم کاهش دمای هوا در استان
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: کاهش دمای هوا در طول هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت به نحوی که شاهد یخبندان شبانه و صبحگاهی در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین وضعیت و شرایط جوی استان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ گفت: بر اساس پیش بینی های به عمل آمده از امروز چهارشنبه به تدریج شاهد ابری و مه آلود شدن آسمان، وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ خواهیم بود.

رحیم صدیقی اظهار داشت: همچنین میزان بارش ها برای نواحی غربی همچون مریوان، سروآباد، اورامان، نواحی جنوبی بانه و منطقه سرشیو نسبت به سایر نقاط استان قابل توجه تر پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به این شرایط آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و رخداد صاعقه های شدید در سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داد: همچنین بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های پیش یابی هواشناسی از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده جو استان پایدار بوده و پدیده قابل ملاحظه در این مدت تنها شکل گیری مه صبحگاهی خواهد بود.

صدیقی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز از صبح پنجشنبه بطور میانگین دما سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش داشته و مناطق سردسیر استان شرایط یخبندان شبانه و صبحگاهی را تجربه خواهند کرد و تا اواخر هفته آینده این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی به گرمترین و سردترین نقاط استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و بیان کرد: براساس گزارش ایستگاه های هواشناسی کردستان در شبانه روز گذشته سروآباد با ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه و دهگلان با یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان شناخته شده اند.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همچنین در طول این مدت در سنندج مرکز این استان حداکثر دما ۱۸ درجه سانتیگراد و حداقل دمای هوا پنج درجه سانتیگراد ثبت شده است.

نظر شما