شهردار سنندج:

سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۱۱:۳۱:۲۸
کد خبر: ۹۱۸۱۹۴
سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شد
شهردار سنندج اعلام کرد : صبح امروز دفتر یونسکو اسامی شهرهای که به شبکه خلاق موسیقی ملحق شدند اعلام کرد که با اعلام یونسکو سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ شهردار سنندج پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ثبت جهانی سنندج در یونسکو بعنوان شهر خلاق موسیقی خبر داد، گفت : استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان نامی بود که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.

شهردار سنندج عنوان کرد: موسیقی یکی از پر طرفدارترین هنرها در استان کردستان بوده که هنرمندان به نامی هم در این زمینه فعالیت داشته و دارند.

وی گفت: یکی از برنامه های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری جهت ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی بود که با تشکیل کارگروه های تخصصی و استفاده از پتانسیل و نظرات هنرمندان، صنعتگران  پروپوزال این طرح آماده و به دفتر یونسکو در فرانسه ارسال شد.

صیدی افزود: جهت رصد برنامه های فرهنگی سایتی به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شد و تمام فعالیت های فرهنگی و هنری در آن بارگذاری شد.

او اعلام کرد : مقرر شد در ماه نوامبر یونسکو شهرهای که پتانسیل لازم جهت ملحق شدن به شبکه  شهرهای خلاق جهانی را دارند، اعلام کنند.

صیدی گفت: خوشبختانه صبح امروز یونسکو اسامی شهرهای که به شبکه خلاق ملحق شدند را اعلام کرد که سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی جهان معرفی شد.

شهردار سنندج اظهار داشت: انتخاب سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهم ترین رویداد های مهم فرهنگی است که قطعا در توسعه زیر ساخت های فرهنگی و جذب گردشگر در آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

گفتنی است، تاکنون در ایران شهر های اصفهان و رشت به ترتیب بعنوان شهر خلاق صنایع دستی و شهر خلاق غذا ثبت جهانی شده اند.

نظر شما