خواسته استاندار یزد از اعضای کارگروه تخصصی امور زیربنایی:

مکانیزم مشخصی برای ارزیابی و نظارت بر اجرای طرح ها تعریف شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۰ - ۱۵:۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۱۸۴۳۴
مکانیزم مشخصی برای ارزیابی و نظارت بر اجرای طرح ها تعریف شود
استاندار یزد با اشاره به لزوم تعریف مکانیزم مشخص برای ارزیابی و نظارت بر اجرای طرح ها از سوی کارگروه امور زیربنایی گفت: در این مکانیزم باید همکاری بخش خصوصی را داشته باشیم چرا که این همکاری می تواند مسئولیت پذیری نهادها و دستگاه های مربوط را بالا ببرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «محمد علی طالبی» در جلسه کارگروه امور زیربنایی که در سالن مدیریت بحران با حضور معاون امور عمرانی استاندار و مدیران دستگاه های عضو کارگروه برگزار شد، با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی اعضا گفت: این گزارش ها ضرورت برنامه ریزی بهتر در حوزه واگذاری اراضی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین باید نظارت های لازم در خصوص میزان اجرایی شدن طرح ها و همچنین موانع موجودی که متقاضیان برای اجرای طرح ها با آن روبرو هستند، انجام شود.

 استاندار با اشاره به اینکه همه این واگذاری ها باید در برنامه ای جامع دیده شود، افزود: این برنامه باید در قالب برنامه آمایش و یا برنامه تهیه شده از سوی کارگروه زیربنایی تدوین شود.

طالبی با اشاره به لزوم تعیین مکانیزم مشخص برای ارزیابی و نظارت بر اجرای طرح ها از سوی کارگروه گفت: در این مکانیزم باید همکاری بخش خصوصی (نهادهای دخیل در این واگذاری ها همچون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام مهندسی معدن و ...) را داشته باشیم چرا که این همکاری می توانند مسئولیت پذیری نهادها و دستگاه های مربوط را بالا ببریم.

بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه باید ایجاد اشتغال را یکی از ملاک های اصلی واگذاری‌ها قرار دهیم، افزود: در صورتی که این طرح ها فایده‌ای برای اشتغال استان نداشته و در زمینه جذب سرمایه نتوانند موفق باشند، ضرورتی برای واگذاری اراضی که سرمایه ای ملی هستند، وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز