شهردار تبریز :

حتی یک متر از باغات تبریز تغییر کاربری داده نشده است/ سال ۹۹، سال انقلاب فضای سبز

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۹:۴۹:۴۶
کد خبر: ۹۱۸۶۹۱
حتی یک متر از باغات تبریز تغییر کاربری داده نشده است/ سال ۹۹، سال انقلاب فضای سبز
شهردار تبریز گفت: از طرفی حضور یک استاندار شهرساز در استان ما و از طرفی دیگر علاقه شخصی بنده به توسعه فضای سبز، باعث شده علی رغم اوضاع اقتصادی حاکم تا به امروز حتی یک متر از باغات تبریز به مجتمع مسکونی یا تجاری تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،ایرج شهین باهر در افتتاحیه «باغ‌شهر تبریز» با قدردانی از تمام کسانی که در احداث این پارک نقش ایفا کردند، گفت: مسیرگشایی و توسعه فضای سبز یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در سال های اخیر است.

او با اشاره به کمبود فضای سبز در تبریز، تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته تبدیل باغات و فضاهای سبز به مجتمع های مسکونی و تجاری برای افزایش درآمدهای شهرداری، خسارت های جبران ناپذیری به فضای سبز این شهر وارد کرده و باغ‌شهر را از بین برده است.

وظیفه شهرداری ایجاد رفاه است، نه افزایش درآمد

ایرج شهین باهر اعلام کرد: وظیفه دستگاه هایی مثل شهرداری، ایجاد رفاه و آسایش برای مردم است، نه افزایش درآمد و صرف آن در موضوعاتی که هیچ سودی برای شهروندان ندارد.

او مبارزه با فساد را یکی از اولویت های دوره مدیریتی خود خواند و گفت: در وضعیت اقتصادی فعلی، نه تنها درآمد شهرداری تبریز کاهش نیافته بلکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۰درصد افزایش داشته است.

کاهش هزینه های جاری شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته

شهردار تبریز اضافه کرد: همچنین هزینه های جاری شهرداری تبریز در ۶ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۸درصد کاهش یافته است.

‌تغییر کاربری مسکونی به فضای سبز، مهم ترین ویژگی «باغ‌شهر تبریز»

او با تاکید بر اینکه نباید به بهانه افزایش درآمدهای شهرداری ریه و تنفس گاه شهر را از بین ببریم، افزود: مهم ترین ویژگی پروژه «باغ شهر تبریز» تبدیل کاربری مسکونی به فضای سبز است که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

او باغ‌شهر تبریز را بیست  و دومین پارک محله ای احداث شده در دوسال گذشته عنوان کرد و گفت: ۱۵پارک محله ای نیز تا پایان سال جاری در تبریز احداث و تقدیم شهروندان می شود.

پارک بزرگ، آرزوی دیرین مردم تبریز در آستانه تحقق

شهین باهر در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: پارک بزرگ تبریز که یکی از آرزوهای دیرین مردم شهر تبریز است به زودی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

او از از مردم تبریز خواست که در حفظ باغات و فضای سبز یاری گر مجموعه مدیریت شهری باشند و افزود: سال ۹۹، سال انقلاب فضای سبز تبریز خواهد بود.

به گفته شهردار تبریز، کاهش ترافیک یکی از اصلی ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری از احداث پارک های محله ای است.

 

 

نظر شما