نوسازی ۹۰ درصد زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های شهرکرد

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۱:۵۲:۲۱
کد خبر: ۹۱۸۸۰۰
نوسازی ۹۰ درصد زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های شهرکرد
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۹۰ درصد زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های مرکز چهارمحال و بختیاری نوسازی شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ غلامرضا کاظمی، روز شنبه تاکید کرد: در این برنامه وسایل فلزی مستعمل و غیرایمن از ۱۵ بوستان جمع‌آوری و بجای آن‌ها وسایل پلی‌اتیلن و استاندارد جایگزین و نصب شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح افزون‌بر در بوستان‌های شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و هزینه شده است.

کاظمی تصریح کرد: در این مدت ۱۴ زمین بازی جدید با بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار در بوستان‌های مناطق کمتربرخوردار شهرکرد احداث و به وسایل پلی‌اتیلن استاندارد و کف‌پوش گرانولی تجهیز شد.

وی یادآور شد: نصب افزون‌بر ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع کف‌پوش گرانولی به منظور استانداردسازی زمین‌های بازی در بوستان‌ها از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اظهار داشت: علاوه بر اقدامات صورت گرفته به منظور استانداردسازی زمین‌های بازی در بوستان‌ها و تجهیز وسایل بازی کودکان اما همچنان کمبودهایی در این راستا وجود دارد.

وی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد رفع این کمبودها و رساندن زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های مرکز چهارمحال و بختیاری به استانداردهای ملی و بین‌المللی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار داده است.

کاظمی تاکید کرد: در همین راستا استانداردسازی نهایی و اخذ گواهی استاندارد وسایل بازی بوستان‌های شهرکرد در دستورکار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار دارد.

وی افزود: برای تحقق این هدف مهم، ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌ها و رفع کاستی‌های موجود بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

میانگین سرانه فضای سبز شهرکرد هم‌اینک ۱۸ متر مربع به ازای هر شهروند است.

این در حالی است که میانگین سرانه فضای سبز ایران برای هر شهروند تنها ۱۲ مترمربع بوده و این میزان در شهرکرد نسبت به میانگین کشوری ۵۰ درصد بالاتر است.

هم‌اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع فضای سبز در بیش از ۵۰ بوستان محله‌ای و ناحیه‌ای شهرکرد وجود دارد.

استاندارد فضای سبز جهانی به ازای هر شهروند ۳۵ متر مربع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز