رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی؛

سواد رسانه‌ای کمک می‌کند مردم از جامعه و واقعیت آن درک منطقی‌تری داشته باشند

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۳:۵۹:۲۲
کد خبر: ۹۱۸۸۹۷
سواد رسانه‌ای کمک می‌کند مردم از جامعه و واقعیت آن درک منطقی‌تری داشته باشند
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: سواد رسانه‌ای آحاد مردم به‌خصوص عوامل برگزاری انتخابات مولفه‌ای محوری و اثربخش در برگزاری این رویدار سیاسی و ملی است.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی در نشست توجیهی فرمانداران، بخشداران ستاد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی افزود: سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌ها است که در تجزیه و تحلیل انواع پیام‌هایی که از طریق رسانه‌های مختلف به افراد منتقل می‌شود یاریگر است  تا افراد درک بهتری نسبت به این مهم داشته باشند و با توانایی حداکثری فضای رسانه‌ای انتخابات را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: نقش و تاثیر رسانه و فضاهای مجازی بر افکار عمومی جامعه و فرآیند انتخابات بر همگان مشخص است، بنابراین مسئولان برگزارکننده انتخابات باید خود را به این مهم تجهیز کرده تا بتوانند زمینه مشارکت حداکثری مردم در این فرآیند ملی را فراهم کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند  قالب ساختاری را افکارعمومی شکل دهند اما به همان نسبت سواد رسانه‌ای کمک می‌کند مردم از جامعه و واقعیت آن درک منطقی‌تری داشته باشند و به‌خصوص با گسترش فضای مجازی ضرورت مهارت سواد رسانه‌ای کاربران بیش از پیش حس می‌شود.

اکرمی تاکید کرد: ایجاد عرصه‌ای سالم و با امنیت بالا برای استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، نیازمند سواد رسانه‌ای است و نقش رسانه در برگزاری انتخابات و آگاهی‌بخشی عمومی انکارناپذیر است.

وی افزود: مهمترین نقش رسانه‌ها در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تبیین اهمیت انتخابات است که زمینه و بستر مشارکت و حضور حداکثری مردم را فراهم می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز