مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

تاکنون قریب به ۴۰۰ شهید ورزشکار در استان یزد شناسایی شده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۵:۲۴:۳۷
کد خبر: ۹۱۹۵۷۴
تاکنون قریب به ۴۰۰ شهید ورزشکار در استان یزد شناسایی شده است
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون قریب به 400 شهید ورزشکار در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مسعود شریعتی در یادواره شهدای ورزشکار شهرستان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: با توجه به اهمیت شناسایی و معرفی شهدای ورزشکار ، از دو سال پیش کار شناسایی شهدای ورزشکار در سطح استان آغاز شد که تاکنون قریب به 400 شهید ورزشکار شناسایی شدند.

وی افزود: در شناسایی شهدای ورزشکار یک چالش مهم را پیش رو داشتیم و آن توافق بر سر مفهوم شهید ورزشکار بود . از زمان جنگ تا امروز بیش از سه دهه می گذرد و فهرست مشخصی از ورزشکاران نبوده و از سوی دیگر تفریحات جوانان در آن روزگار به گونه ای بوده که گاه مرز روشنی با ورزش نداشته است. 

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم دشواری دستیابی به اطلاعات شهداست چارکه اغلب در سنین جوانی و پیش از ازدواج به فیض شهدات نائل شده اند و پس از گذشت این سال ها متاسفانه در بسیاری موارد پدران و مادران این شهیدان نیز فوت کرده اند و دسترسی به وارثانی که شناخت کافی از این شهیدان داشته باشند دشوار بوده ولی تمامی تلاشمان براین بوده تا با دقت شهدای ورزشکار شناسایی شوند .

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه ورزشکاران برای موفقیت بیشتر و رسیدن به عزت و سعادت باید شهیدان را الگوی خود قرار دهند افزود: شهیدان به خصوص شهدای ورزشکاران با ایثار و گذشتن از هستی خود برای همه ما یک الگوی حقیقی محسوب می‌شوند.

شریعتی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین ‌یادواره‌هایی در جامعه برای نکوداشت ورزشکارانی که در راه خدمت‌رسانی به ایران اسلامی جان خود ‌را فدا می‌کنند ضروری است و باید از این فرصت‌ها برای آشنایی نسل جوان با سیره زندگی این ‌ورزشکاران استفاده کرد.‌

وی در پایان تمسک به سیره شهدا و ترویج گفتمان انقلاب و شهدا را در راستای امر مهم انسان‌سازی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: آحاد ملت و به‌ویژه مسئولان باید به سیره شهدا تمسک جوییم تا بتوانیم عزت و اقتدار کشور را حفظ کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز