استاندار مرکزی:

حجم سرمایه و درآمد استان از فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی قابل توجه است / شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی رو به بهبود است

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۹:۴۸
کد خبر: ۹۲۰۳۸۸
حجم سرمایه و درآمد استان از  فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی قابل توجه است / شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی  رو به بهبود است
استاندار مرکزی گفت: حداکثر ظرف ۱۰ روز کارگروهی با حضور مسئولان ذیربط و خیرین برگزار و با شناسایی خیرین، حلقه اولیه کانون خیرین کارآفرین و اشتغال در استان شکل بگیرد تا ظرف دو هفته آینده یک گروه خوب از مجموعه خیرین آماده شود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در راستای ایجاد کانون خیرین کارآفرین و اشتغال سومین استانی است که آغاز بکار کرده است.

وی افزود: استان مرکزی یک استان کارآفرین و ویژه است که وجود ۳۰۰۰ واحد صنعتی مصداق این موضوع است، همچنین نرخ بیکاری در تابستان سال جاری به ۸.۳ درصد رسیده و استان به رتبه پنجم و یا ششم ارتقا پیدا کرده است، در حالی که میانگین این نرخ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد بوده است و این آمار نشان از روند متحول شدن استان در زمینه اشتغال دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حجم سرمایه و درآمد استان از بابت فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی قابل توجه است و تعداد کارآفرینان صنایع و کشاورزی نیز گسترده است در نتیجه استان برای تشکیل این کانون می تواند نقطه خوبی باشد.

آقازاده اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در ادامه و استمرار فعالیت ها برای اشتغالزایی در استان در تمامی حوزه‌ها از تجربه و توان بخش خصوصی استفاده کنیم، در سال‌های گذشته استان مرکزی به عنوان اولین استان در کشور مجمع خیران را راه‌اندازی کرد و با توجه به فعالیت خوب خیران در این سال‌ها، استان مرکزی جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه است.

وی در خصوص طرح اشتغال پایدار روستایی خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌ها در سال‌های گذشته در این راستا خوب بوده و امیدواریم امسال نیز یک عملکرد خوب از سوی بانک‌ها داشته باشیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح تا به امروز ۳۹۵ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل ارائه شده که ۲۷۹ میلیارد تومان آن مصوب شده و از میزان طرح‌های مصوب ۲۴۲ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد و ۲۲۵ میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

اقازاده بیان کرد: مجموع تسهیلات پرداختی تا به امروز منجر به ایجاد ۳هزار و ۵۰۰ شغل شده که پیش بینی می‌شود تا پایان اجرای طرح ۵ هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در ۷ ماهه سال گذشته ۶۸ واحد تولیدی استان حقوق معوقه داشتند درحالی که در ۷ ماهه امسال این میزان به ۳۸ واحد کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی رو به بهبود است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سال گذشته ۲۳۶ ماه حقوق معوقه در واحدهای صنعتی و تولیدی استان به ثبت رسیده است و جمعیت کارگری معادل هفت هزار و ۹۰۰ نفر را در بر داشته اما امسال این آمار به ۱۳۵ ماه کاهش یافته و چهار هزار و ۹۰۰ نفر را شامل می‌شود.

 

نظر شما