اردوغان گزینه خرید جنگنده «سوخو-۳۵» را مدنظر دارد

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۷:۲۹
کد خبر: ۹۲۰۶۹۱
اردوغان گزینه خرید جنگنده «سوخو-۳۵» را مدنظر دارد
رئیس جمهور ترکیه گفت که برای خرید جنگنده‌های پیشرفته ساخت روسیه از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیرد و در صورت عدم فروش جنگنده «اف-35» از سوی آمریکا، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس جمهور ترکیه سه‌شنبه گفت که اگر آمریکا جنگنده‌های «اف-35» را به آنکارا تحویل ندهد، این کشور جنگنده‌های مورد نیاز خود را از «روسیه» تامین می‌کند.

به نوشته وبگاه «احوال» به نقل از روزنامه «استار» از رسانه‌های طرفدار دولت ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بعد از برگزاری نشستی با اعضای حزب حاکم «عدالت و توسعه» در روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت، ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی «اس-400» از کسی اجازه نگرفت، بنابراین برای خرید جنگنده‌های روسی نیز از کسی اجازه نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) پس از دریافت نخستین بخش از سامانه دفاع موشکی اس-400 ساخت روسیه از سوی ترکیه، با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی آنکارا را تهدید به لغو قرارداد ارسال این جنگنده‌‌های پیشرفته کرد. این در حالی است که ترکیه قصد داشت 100 فروند جنگنده نسل پنجم اف-35 از آمریکا بخرد.

اردوغان گزینه خرید جنگنده «سوخو-35» را مدنظر دارد

کاخ سفید در آن برهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه برای 65 سال، یک شریک قدیمی و مورد اعتماد و همپیمان ناتو بوده است اما پذیرش اس-400، تعهدات تمامی همپیمانان ناتو در قبال یکدیگر در خصوص دوری کردن از سامانه‌های روسی را تضعیف می‌کند و تأثیرات زیان‌آوری بر قابلیت همکاری ترکیه با ناتو دارد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز