برترین های چهارمین جشنواره کشوری رویای کهکشانی من در تبریز معرفی شدند

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۳:۲۷:۳۹
کد خبر: ۹۲۱۸۹۶
برترین های چهارمین جشنواره کشوری رویای کهکشانی من در تبریز معرفی شدند
انجمن نجوم آیاز تبریزاختتامیه چهارمین جشنواره کشوری «رویای کهکشانی من» را در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین‌المللی تبریز با همکاری سازمان فضایی ایران و پژوهشکده رانشگرهای فضایی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این جشنواره که به مناسبت هفته جهانی فضا تدارک دیده شده، فرصتی است برای علاقمندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند. این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها در بهبود زندگی بشر ، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.

در احتتامیه این جشنواره مریم فخیمی دبیر جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره ۱۴ مرداد منتشر و در مدت دو ماه کارگاه داستان‌نویسی علمی‌تخیلی در تهران، کارگاه‌های نقاشی، دانش هوافضا و داستان نویسی علمی‌تخیلی در تبریز برگزار شد. بخش رقابت جشنواره نیز به نقاشی اختصاص داشت که دبیرخانه جشنواره ۱۵۰ اثر تا ۲۰ مهر از سراسر کشور دریافت کرد.

وی افزود: داوری آثار توسط اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزارشد و در پایان ۱۰ اثر برتر و ۲۵ اثر نمایشگاه انتخاب شد.

به گفته مریم فخیمی، کتاب آثار برتر بخش داستان کوتاه علمی‌تخیلی سومین رقابت کشوری «رویای کهکشانی من» در دست چاپ است و تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

در پایان اختتامیه و با حمایت سازمان فضایی ایران، به برندگان بخش نقاشی و آثار راه یافته به نمایشگاه هدایایی ارزنده اهدا شد.

 

گفتنی است، در حاشیه اختتامیه، نمایشگاه آثار برتر نقاشی برپا بود و کارگاه‌های داستان‌نویسی علمی‌تخیلی و دانش فضایی نیز برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز