معاون وزیر کشور:

وابستگی شهرداری ها به کمک های دولتی باید کاسته شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۶:۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۲۲۰۰۵
وابستگی شهرداری ها به کمک های دولتی باید کاسته شود
معاون وزیر کشور با اشاره به محدودیتهای مالی دولت بر برنامه ریزی برای کاهش وابستگی بودجه شهرداری ها به کمک ها و اعتبارت دولتی تاکید کرد و گفت: موضوع کاهش هزینه‌ها باید هرچه سریع تر در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مهدی جمالی نژاد روز شنبه در گردهمایی شهرداران شهرهای استان کردستان در سنندج گفت: شهر زمانی رونق خواهد یافت که میزان مشارکت مردم در فرآیندهای اجرائی مدیریت شهری افزایش یافته و این موضوع فقط در شفاف عملکردن مدیریت شهری ایجاد خواهد شد و ثمره آن، امنیت سرمایه‌گذاری، رونق، شادابی و سرمایه اجتماعی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری و روستایی منطقه به خوبی بهره‌برداری شود، جذب سرمایه گذار نیز آسانتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های شهرداری معطوف به اجرای پروژه‌های عمرانی نیست، یادآور شد: شهردار باید با اقشار مختلف مردم آشنا بوده و حس تعلق خاطرشان به شهر را سنجیده و سرمایه اجتماعی ایجاد کند.

جمالی نژاد در ادامه از برگزاری جشن‌ بهار مهربانی همزمان با فرارسیدن ماه ربیع الاول و میلاد فرخنده پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت با محوریت شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها در شهرها و روستاها با هدف ارتقاء نشاط، شادابی اجتماعی و همدلی خبر داد.

وی در این زمینه گفت: اصول و سیاست های اجرایی جشن‌ بهار مهربانی شامل استفاده از ظرفیت فضاهای عمومی شهرها و روستاها برای اجرای برنامه، تنظیم برنامه های مناسب برای تمامی گروههای سنی بویژه کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌ها بصورت مردمی با استفاده از ظرفیت مشارکت انجمن‌ها، مؤسسات، تشکل‌ها و اصناف است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه بر توجه مدیریت شهری به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی و حرکت جدی و با برنامه شهرداری ها به سوی شناسایی منابع در آمدی جدید که می تواند آنها در رسیدن به توسعه پایدار کمک کند، تاکید کرد.

جمالی نژاد با اشاره به محدودیتهای مالی دولت بر برنامه ریزی برای کاهش وابستگی بودجه شهرداری ها به کمک ها و اعتبارت دولتی تاکید کرد و گفت: موضوع کاهش هزینه‌ها باید هرچه سریع تر در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گیرد.

وی یکی از راههای توسعه شهرداری ها در وضعیت کنونی را درگیر کردن بخش خصوصی در اجرای پروژه ها و جذب سرمایه گذار ذکر کرد و ضمن اشاره به ظرفیت های استان کردستان در حوزه گردشگری، یکی از راه های مناسب درآمد زایی را جذب سرمایه گذار به منظور اجرای پروژه های گردشگری عنوان و بر برنامه ریزی های اصولی و استفاده از مشارکت ها و منابع مردمی و جذب سرمایه گذار برای ایجاد و توسعه زیرساختهای گردشگری و همچنین اطلاع رسانی مناسب در این موضوع تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز