دکتر واعظی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان یزد:

سیاست دولت ایجاد آرامش در اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی است/ مشکلات و مسائل اقتصادی کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی حل و فصل می شود/ سیاست دولت تعامل و حمایت از بخش خصوصی است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۹:۰۷:۲۰
کد خبر: ۹۲۲۱۷۹
سیاست دولت ایجاد آرامش در اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی است/ مشکلات و مسائل اقتصادی کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی حل و فصل می شود/ سیاست دولت تعامل و حمایت از بخش خصوصی است
رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست دولت ایجاد آرامش در اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی است، گفت: دولت به دنبال آن است که به رغم همه محدودیت ها شرایطی ایجاد کند که کارآفرینان و تولیدگران بتوانند به راحتی در عرصه صادرات و واردات فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست دولت ایجاد آرامش در اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی است، گفت: دولت به دنبال آن است که به رغم همه محدودیت ها شرایطی ایجاد کند که کارآفرینان و تولیدگران بتوانند به راحتی در عرصه صادرات و واردات فعالیت کنند.

دکتر محمود واعظی عصر شنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان یزد با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در دوره دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: یکی از اهداف دولت در سال 92 رونق کسب و کار و رها کردن اقتصاد کشور از بند تحریم ها و گرفتاری ها بود و همزمان روابط بهتری با کشورهای مختلف ایجاد نماید و ضمن اینکه روی اصول و ارزش های خود ایستادگی می نماید بتواند روابط سازنده ای با کشورهای مختلف  جهان ایجاد نماید.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در این راستا تلاش های بسیار ارزنده ای انجام داد و از دولت یازدهم تلاش کرده ایم وعده هایی که به مردم داده شده را به رغم فشارهای داخلی و خارجی جامه عمل بپوشانیم و در این راستا تورم برای سه سال متوالی تک رقمی گردید و رشد اقتصادی مثبت شد و حتی برای یک سال دو رقمی گردید.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: زمانی که برجام به امضا رسید تندروها در آمریکا در کنار کشورهای مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی به خاطر گشایش هایی که این توافق برای توسعه شتابان کشورمان ایجاد می کرد از آن عصبانی بودند و جالب اینکه به همان اندازه که از طرف دشمنان تحت فشار بودیم در داخل نیز نسبت به این توافق فشارهایی وارد می شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تلاش دولت در چهار سال اول این بود که سیاست ها و برنامه ریزی ها از ثبات برخوردار باشد و کشور در مسیر توسعه روزافزون قرار بگیرد و در این زمینه توفیق های خوبی نیز داشتیم و در آن دوران همه راه ها و مقدمات را فراهم کرده بودیم که حاصل و میوه کار را در دولت دوازدهم بچینیم ولی اینکه در آمریکا فردی روی کار آمد که هیچ عقلانیت و درایتی در تصمیماتش دیده نمی شود نشانه ضعف و خدشه در سیاست ها و برنامه های دولت نیست. دولت دوازدهم ادامه دولت یازدهم است و همان دولتی است که توانست ثبات را ایجاد کرده و تورم را کاهش دهد.

دکتر واعظی اضافه کرد: تدبیری که در مواجهه با تصمیم آمریکا برای خروج از برجام از سوی دولت اتخاذ شد شرایطی را ایجاد کرده که امروز از لحاظ سیاسی اکثر کشورهای جهان در ارتباط با برجام ، آمریکا را محکوم می کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به کارآفرینان و فعالان اقتصادی گفت: امروز از شرایط اقتصادی دشواری برخوردار هستیم لذا اگر خواسته ای از دولت دارید باید توجه داشته باشید که این دولت ادامه دولت یازدهم است و آنچه عوض شده صرفا شرایط اقتصادی است که آن هم از سوی آمریکا تحمیل شده است.

دکتر واعظی اضافه کرد: سال گذشته در چنین روزهایی بی ثباتی در بازار ارز و کالا وجود داشت اما همه قوا و دستگاه ها دست به دست هم دادیم تا شرایط تغییر کند و امروز نسبت به سال گذشته قیمت ارز کاهش یافته و شرایط کشور نسبت به گذشته ثبات بهتری پیدا کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات و مسائل اقتصادی کشور قابل حل و فصل است به شرط اینکه همدیگر را یاری کنیم، تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی هر کدام به تنهایی و جداگانه قادر نیستند همه مشکلات و امور را برطرف کنند اما بی تردید در کنار هم و با رعایت انصاف می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: سیاست دولت تعامل و حمایت از بخش خصوصی است لذا به همه وزرا ، استانداران و مسوولین دستگاه های اجرایی دستور داده شده که مرتبا با بخش خصوصی جلسه گذاشته و تعامل داشته باشند. بی تردید در کنار هم می توانیم از این دوران سخت به خوبی عبور کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به آینده کشور بسیار خوش بین است، اظهار داشت: سیاستمداران آمریکا حساب دیگری روی تحریم ها و فشار حداکثری باز کرده بودند اما امروز از موثر بودن تحریم های خود ناامید شده و از پیغام هایی که روسای کشورهای مختلف آورده اند اولین موضوعی که دریافت می شود این است که ناامید هستند که از طریق تحریم بتوانند موفقیتی بدست آورند و از این رو به دنبال راه های دیگری هستند و البته در انتخاب این راه ها اگر شان و اصول ما حفظ شود، دولت لجبازی نیستیم و آنچه برای دولت مهم است رفاه ، پیشرفت و توسعه کشور است.

دکتر واعظی تاکید کرد: باید تلاش کنیم ملت بزرگ ایران را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید مقاومت مردم ایران به ویژه در سال 98 را قدر بدانیم در شرایط فشار دشمنان مردم به خوبی ایستادگی کردند و همه مسوولین با صمیمیت در کنار هم قرار گرفتند تا پیام و آدرس غلطی به دشمنان ارسال نشود.

دکتر واعظی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری های نوین و توسعه دولت الکترونیک گفت: دولت زیرساخت های لازم برای این موضوع را فراهم کرده است و باید با قوت در این مسیر گام بردارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در ادامه این مراسم مطالب و مشکلات ارائه شده از طرف فعالان اقتصادی را به طور جداگانه مورد اشاره قرار داده و ضمن استقبال از پیشنهادات و راهکارهایی که مطرح شده ، به آنان پاسخ داد.

در ادامه این مراسم شماری از فعالان اقتصادی دغدغه ها، مشکلات و راهکارهای خود را در حوزه فعالیت خود و توسعه و آبادانی استان یزد با رییس دفتر رییس جمهور در میان گذاشتند.

 

نظر شما