وزیر کشور:

تدوین سند توسعه برای چهار استان کشور/سند توسعه کردستان نمره قبولی را از وزیر کشور گرفت

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۹:۰۵:۴۳
کد خبر: ۹۲۲۱۹۸
تدوین سند توسعه برای چهار استان کشور/سند توسعه کردستان نمره قبولی را از وزیر کشور گرفت
وزیر کشور با اشاره به تدوین سند توسعه برای چهار استان کشور گفت: سند توسعه استان کردستان با تلاش مدیران استان توانسته است روند خوبی را طی و نمره قبولی را دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای توسعه استان کردستان و نشست با فعالان اقتصادی ضمن تبریک هفته دولت و میلاد نبی مکرم اسلام گفت: سند توسعه برای چهار استان کشور تدوین شده است و در واقع ما در سند توسعه دنبال الگویی برای توسعه متوازن هستیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه توازن منطقه ای به شدت در رنج و با چالش های اساسی روبرو هستیم، گفت: بعد از انقلاب اقدامات مهمی در بخش تامین زیر ساخت ها انجام شدە و بە یک تعادل نسبی رسیدە‌ایم.

رحمانی فضلی افزود: در کردستان با پیگیری های استاندار و مدیران سند توسعه به نتایج خوبی رسیده و از ظرفیت های استان استفاده شده و در کل می توان گفت که نمره قبولی در این بخش حاصل شده است و باید تلاش کنیم این سند کامل تر شود.

وزیر کشور پیشنها داد: در سفر رئیس جمهور چند پروژه اساسی را مطرح و به تایید او برای اجرا برسانید.

وی با بیان اینکه کردستان در همه زمینه ها دارای ظرفیت بزرگ است گفت: نمونه این ظرفیت ها ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی است که در آن اصالت و هویت تاریخی خودنمایی می کند.

رحمانی فضلی یکی دیگر از ظرفیت های کردستان را دارا بودن منابع آبی برشمرد و اظهار کرد: برای تخصیص ۹۶ هزار هکتاری آب زحمات زیادی کشیده شد و نسبت به قبل تحول بزرگی به شمار می رود.

وزیر کشور بر ورود بخش خصوصی به فعالیت های توسعه ای استان تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید فعالانه تر از گذشته عمل کند و مدیران استانی مجموعه ای از افراد توانمند و با انگیزه و ریسک پذیر دعوت کنند تا با حضور آنان جلسه ای در تهران برگزار شود.

وی افزود: لازم است در استان ۱۰۰ پروژه تعریف و به سرمایه گذاران استان و سطح ملی معرفی شود و مجوزهای آن در کمترین زمان صادر شود.

وی به بیان شرایط کشور در دوره تحریم‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کشور یک دوره دشوار اقتصادی را دارد پشت سر می گذارد و شرایط هر روز نسبت به گذشته بهتر می شود باید تلاش کنیم وابستگی به نفت را پشت سر بگذاریم.

رحمانی فضلی یادآوری کرد: کردستان باید نقش تاریخی و رسالت خود را ایفا کند و مدیران موظف هستند مشکلات پیش رو را مرتفع کنند.

وی خطاب به مدیران گفت: اگر در شرایط بحرانی مشکلی وجود داشته باشد حاصل عملکرد مدیران است و اگر شرایط زندگی مردم مطلوب باشد باز آن نیز به کار و تلاش مدیران باز می گردد.

وی ادامه داد: اگر بودجه عمرانی استان نسبت به کشور ۲۷ درصد بیشتر از میانگین کشور است حاصل کار و تلاش مدیران است.

وزیر کشور تاکید کرد: باید پیوندهای محکم بین مناطق ایجاد و آنان را به سطوح ملی پیوند دهیم.

وی اضافه کرد: کردستان باید سهم خود را از توانمندی های کشور نظیر فرهنگ، اقتصاد، و گردشگری داشته باشد و پتانسیل هایش را به مردم کشور معرفی کند.

وی افزود: امسال دو کنگره بزرگ ۵۴۰۰ شهید و مشاهیر کرد در سنندج برگزار شد که بسیار در معرفی استان نقش داشت.

رحمانی فضلی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های استاندار کردستان و سایر مدیران گفت؛ تلاش ها رضایت بخش است وباید سعی شود با کار بیشتر کردستان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز