رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان خبر داد:

حذف آزمون درسی انتخاب دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدرسه‌های استعداد درخشان

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۷:۵۵
کد خبر: ۹۲۲۳۲۷
حذف آزمون درسی انتخاب دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدرسه‌های استعداد درخشان
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: نوعی سنجش با ساز و کار غیر آزمونی و حذف آزمون درسی انتخاب دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدرسه‌های استعداد درخشان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فاطمه مهاجرانی روز یکشنبه در حاشیه گردهمایی روسای اداره‌های استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور در مجتمع رفاهی فرهنگیان شهمیرزاد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مدارس استعداد درخشان باید دانش آموز را انتخاب کنند و حتما باید ساز و کار انتخابی وجود داشته باشد و انتخاب در مسیر آزمون نباشد.

 وی ادامه داد: ساز و کار غیر آزمونی برای انتخاب دانش‌آموزان در دست تدوین است، ولی تا محقق شدن این رویکرد شیوه‌ انتخاب لزوما نباید درسی باشد.

مهاجرانی تصریح کرد: برگزاری آزمون انتخابی برای ورود به مدرسه‌های استعداد درخشان صرفا با تاکید بر منابع درسی حفظی برای دانش‌آموزان آسیب زا است و دوره ابتدایی به عنوان بخشی مهم از آموزش نباید تحت تاثیر فشار آزمون باشد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: انتخاب دانش‌آموزان در مدرسه‌های استعداد درخشان اجتناب ناپذیر است،  ولی سنجش درسی نخواهد بود.

وی بیان کرد: توسعه مدرسه‌های استعداد درخشان در سه محور آموزشی، پژوهشی و پرورشی دنبال می‌شود و در محور آموزشی  سعی بر غنی سازی آموزشی با  کمک کتاب‌های تکمیلی و برگزاری کارگاه آموزشی است.

وی یادآور شد: در رویکرد توسعه و تقویت مدرسه‌های استعداد درخشان در محور پرورشی تاکید بر تقویت مهارت زندگی و تربیت دانش آموزان سرآمد در زندگی در کنار تحصیل است و همچنین برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ویژه نیز در دستور کار است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: توسعه مدرسه‌های استعداد درخشان بر پایه پژوهش با کمک ستاد علم و فناوری رئیس جمهوری و سازمان فضایی دنبال می شود.

گردهمایی روسای اداره‌های استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان، مدیران ۳۱ استان کشور، ۱۶ تن از معاونان و کارشناسان مرکز ملی استعدادهای درخشان با هدف تبادل تجربه‌ها و هم افریی برای ایجاد کیفیت‌افزایی در مدرسه‌های تیزهوشان به مدت سه روز برگزار می شود.

یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز تیزهوش استان سمنان در ۱۶ مرکز آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز