مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان:

اتمام سد های رمشت و امیرآباد نیازمند ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۳:۱۱:۱۰
کد خبر: ۹۲۲۳۹۵
اتمام سد های رمشت و امیرآباد نیازمند ۷۵ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: سدهای امیرآباد و رمشت نیازمند 75 میلیارد تومان اعتبار ویژه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ کامران خرم در جلسه شورای توسعه استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پروژه ساخت سدهای امیرآباد و رمشت از سال 90 شروع شده است و تاکنون 150 میلیارد تومان برای این دو پروژه هزینه شده است.

وی افزود: شایسته نیست این دو پروژه مهم تنها به خاطر 75 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری نرسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: این دو سد در مجموع 12 میلیون مترمکعب آب ذخیره خواهند کرد و هزار و 140 هکتار از اراضی پایاب را نیز زیر پوشش قرار خواهند داد.

خرم خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سال 98 هیچ اعتباری برای این دو سد اختصاص داده نشده است اما همکاران ما اقدامات گسترده‌ای را برای اینکه سد رمشت در جریان سفر ریاست جمهوری آبگیری شود، انجام داده اند.

وی افزود: باید به این مهم توجه کرد که آبگیری با اتمام و افتتاح پروژه تفاوت دارد و برای اتمام سد رمشت 20 میلیارد تومان و برای اتمام سد امیرآباد 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان با اعلام نارضایتی از ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه بحث تخصیص آب سد چراغ ویس به میزان 25 میلیون مترمکعب به استان کردستان حل شده و تخصیص کشاورزی آن ابلاغ شده است اما متاسفانه این حق مردم کردستان ضایع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز