مدیر مخابرات منطقه کردستان خبرداد:

سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد تومانی در ۱۹ روستای کردستان

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۱:۴۵:۳۹
کد خبر: ۹۲۲۸۴۰
سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد تومانی در ۱۹ روستای کردستان
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مخابرات منطقه کردستان برای توسعه خدمات مخابراتی و واگذاری پهنای باند به مراکز روستایی افزود: با این اقدام تکنولوژی های ۳G و ۴G برای بهره گیری مشتریان روستایی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ آزاد حکمت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات و پهنای باند در روستاها یکی از برنامه های مخابرات منطقه برای حذف نقاط محروم و مشتری مداری محسوب می شود اظهارداشت: با تلاش و جدیت همکاران حوزه سیستم های انتقال در مدت یک هفته، پهنای باند 19روستای استان توسعه و ارتقاء داده شد.

وی اضافه کرد با نصب شش عدد CWDM و تقویت لاین و ماکس و نصب مترو با ارزش سه میلیارد ریال در روستاهای یلغوز آغاج، ویهج، آصف آباد، اوچ گل، علی شاه و مدک پهنای باند تا حدود 1G در مراکز سوییچ روستایی فراهم شده است.

حکمت خاطر نشان ساخت: تعداد 10 لینک رادیوی با ارزش 10 میلیارد ریال به منظور تامین پهنای باند مورد نیاز سایتهای موبایلی در روستاهای یلغور آغاج، ذوب آهن، چمقلوی شیدا، ذکی بیگ سفلی، جیران، احمد آباد ، چغور قشلاق، هفتوانه، بناویله کهنه ،تپه سبزآرمرده، گیارنگ ،گیزمل علیا و تازه آباد آصف  نصب وراه اندازی شده است. 

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: این پروژه با هدف افزایش سرعت خدمات مخابراتی، تحقق برنامه های دولت الکترونیک ، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی در روستاها صورت گرفته است.  

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 603 روستای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند افزود: در راستای همسان سازی خدمات به مشتریان در سطح استان ، برنامه ها و پروژه های مختلفی با هدف توسعه وارتقاء زیرساختهای مخابراتی در روستاها را مد نظر داریم.

حکمت همچنین وضعیت روستاهای تحت پوشش تلفن همراه اول را تشریح نمود و گفت: هم اکنون تعداد 938 روستای استان از خدمات تلفن همراه اول استفاده می کنند.

وی در پایان تعداد روستاها واماکن دارای تلفن خانگی در استان را یک هزار و 502 مورد اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز