معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت:

قیمت ۷۰ درصد کالاها نزولی و یا ثابت است

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۲۲۹۷۹
قیمت ۷۰ درصد کالاها نزولی و یا ثابت است
معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت گفت: هم اکنون ۱۰۰ قلم کالا در کشور رصد و پایش می شود و آمارها نشان می دهد قیمت ۷۰ درصد کالاها نزولی و یا ثابت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ عباس قبادی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان به وضعیت مطلوب کشور در کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: هم اکنون روند ثبت سفارش کالاها تسهیل و به روز شده است و از حیث ثبت سفارش برای واردات کالا مشکلی نداریم.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت افزود: سال گذشته نگرانی هایی در بخش های مختلف نظیر تامین لاستیک برای کامیون داران بودیم ولی با تلاش های انجام شده این مشکل کاملا مرتفع شده است.

او یادآوری کرد: آمارها نشان می دهد در استان کردستان آمار تورم در حد متوسط کشوری است و این مهم نشان دهنده تحول ایجاد شده است.

قبادی به مدیران استان وعدە داد در خصوص تامین لاستیک برای ماشین های سنگین نگران نباشند، چرا کە بە هر میزان نیاز داشتە باشید تامین می شود.

وی بە تامین میوە شب عید هم اشارە کرد و گفت: ۳۵ هزار تن پرتقال و ۲۰ هزار تن سیب خریداری شدە و در زمان مناسب توزیع خواهد شد.

معاون وزیر صمت همچنین پیشنهاد داد با توجە بە وجود قیمت ۱۳ هزارتومانی نرخ مصوب مرغ واحدهای نیمە فعال فعال سازی و جوجە ریزی انجام شود ، چرا کە پشتیبانی امور دام مازاد تولید را خریداری خواهد کرد.

قبادی اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ قلم کالا در کشور رصد و پایش می شود و آمارها نشان می دهد قیمت ۷۰ درصد کالاها نزولی و یا ثابت است.

نظر شما