سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان بیان کرد:

شهدا بخشی از تاریخ و هویت انقلابی هر شهری هستند

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۲:۲۳:۳۳
کد خبر: ۹۲۳۴۷۸
شهدا بخشی از تاریخ و هویت انقلابی هر شهری هستند
نشست هماهنگی در خصوص اجرای فاز دوم نصب تابلوی تمثال شهدای شهر در کوچه هایی که مزین به نام مبارک شهدا است، در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اهمیت ارج نهادن به مقام والای شهداء گفت: این نشست با توجه به اجرایی شدن فاز دوم نصب تابلوی تمثال شهدای شهر با حضور عباسعلی آراسته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

عباس بابایی با بیان اینکه فاز اول این طرح در بهمن ماه سال گذشته همزمان با طلیعه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،آغاز شده و تا کنون 100 تابلو تمثال شهدای شهر در کوچه هایی که مزین به نام مبارک شهدا است، نصب شده است، اظهار داشت: در فاز دوم این طرح نصب 308 تابلو تمثال شهداء در سمنان اجراء خواهد شد.

عباس بابایی با بیان اینکه فاز دوم این طرح در راستای ارج نهادن به مقام والای شهداء، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان و تدوام راه این عزیزان در سطح شهر سمنان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تصاویر شهدا به همراه تاریخ تولد، شهادت، محل شهادت و قسمتی از وصیت نامه آنها به صورت تابلو در معابری که مزین به نام شهداء است نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا در واقع بخشی از تاریخ و هویت انقلابی هر شهری هستند ، اظهار داشت: شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) شدند، به طوریکه عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

بابایی، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را گامی مهم در راستای اعتلای ارزشهای انقلابی و دینی در جامعه بر شمرد و افزود : آشنایی شهروندان و بویژه نسل جوانان با سیره و روش زندگی شهدا میتواند گامی موثر در جهت معرفی الگوی مناسب برای این قشر از افراد جامعه باشد .

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پایان با تاکید بر اینکه آسایش ، آرامش ، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی به برکت خون شهدا و جانفشانی آنان است،خاطر نشان کرد: بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آنها در حقیقت بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه، شجاعت و کرامت انسانی و باعث تداوم انقلاب اسلامی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز